Basım ve Yayın Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BSM3005 | ||||||||
Ders İsmi: | Masaüstü Yayıncılık 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | KENAN DİREK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU Öğr.Gör. GENEL MYO |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere grafik tasarım sürecinde kullanacakları grafik programları konusunda bilgi vermek, görsel iletişimdeki temel kavramlar ve yöntemler doğrultusunda uygulama becerilerini arttırmaya yönelik çalışmalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında grafik tasarımın temel kavramlarının yanı sıra Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları uygulamalı biçimde anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Grafik tasarımın tanımı. Grafik tasarımın tarihsel gelişimi. | Uçar, Tevfik Fikret, 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, İstanbul. |
2) | Rengin tanımı, renklerin psikolojik etkileri ve rengin pazarlamadaki önemine ilişkin sunum. | - Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları - Twemlow, Alice. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir. |
3) | Sembol, ideogram, piktogram, işaret ve ikon ile ilgili sunum ve örneklerin incelenmesi. | Uçar, Tevfik Fikret, 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, İstanbul. |
4) | Grafik tasarım ve görsel algı ile ilgili sunum Gazete mizanpaj taslaklarının değerlendirilmesi. | UZTUĞ, Ferruh, 2009. Halkla İlişkiler ve Uygulama Teknikleri , Anadolu Üniversitesi Yayınları Eskişehir. |
5) | Grafik tasarım ürünleri: Afiş, broşür, antetli kağıt, logo, ambalaj tasarımı, illüstrasyon, katalog, kitap, gazete, dergi, dijital yayın ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi | Odabaşı, Hatice Aslan. (2006). Grafik’te Temel Tasarım. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları. |
6) | Grafik tasarım ilkeleri: Denge, Vurgu, Görsel hiyerarşi, Görsel süreklilik, Uyum. | UZTUĞ, Ferruh, 2009. Halkla İlişkiler ve Uygulama Teknikleri , Anadolu Üniversitesi Yayınları Eskişehir. |
7) | Grafik üretim teknikleri ve grafik tasarım süreçleri ile ilgili sunum. | Uçar, Tevfik Fikret, 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, İstanbul. |
8) | Mesaja uygun fikir geliştirme ve eskiz çalışması. Grafik tasarım programlarının tanıtılması. | Teker, Ulufer. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları. |
9) | Grafik tasarım elemanları: Çizgi, form, doku, renk, ölçü, mekan, yön ile ilgili sunum. | Abacı, Oya. (2007). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
11) | Form ile ilgili uygulama çalışması. | Abacı, Oya. (2007). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
12) | Doku ile ilgili uygulama çalışması. | Abacı, Oya. (2007). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
13) | Renk ile ilgili uygulama çalışması. | Abacı, Oya. (2007). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
14) | Perspektif ile ilgili sunum ve örneklerin incelenmesi. Perspektif ile ilgili uygulama çalışması. | Abacı, Oya. (2007). Temel Sanat Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları • Twemlow, Alice. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları • Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları. • Uçar, Tevfik Fikret. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları. • Elden, Müge. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları. • Küçükerdoğan, Rengin. (2000) Reklam Nasıl Çözümlenir? İstanbul: Beta Yayınları. • Dahan, Gresi Sanje. (2011) Sektörün Penceresinden Reklam Süreci. İstanbul: Beta Yayınları. • A. Tuna, Ayşen., Tuna, Muharrem. (2000) Kurumsal Kimlik Yönetimi. İstanbul: Detay Yayıncılık. • S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka. • Oskay, Ünsal. (2001) İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | • Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları • Twemlow, Alice. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları • Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları. • Uçar, Tevfik Fikret. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları. • Elden, Müge. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları. • Küçükerdoğan, Rengin. (2000) Reklam Nasıl Çözümlenir? İstanbul: Beta Yayınları. • Dahan, Gresi Sanje. (2011) Sektörün Penceresinden Reklam Süreci. İstanbul: Beta Yayınları. • A. Tuna, Ayşen., Tuna, Muharrem. (2000) Kurumsal Kimlik Yönetimi. İstanbul: Detay Yayıncılık. • S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka. • Oskay, Ünsal. (2001) İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | ||||||||||||
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | ||||||||||||
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | ||||||||||||
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | ||||||||||||
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | ||||||||||||
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | ||||||||||||
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | ||||||||||||
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | ||||||||||||
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | 5 |
2) | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | 5 |
3) | Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | 4 |
4) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | 5 |
5) | Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | 3 |
6) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | 4 |
7) | Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | 3 |
8) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | |
9) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | 2 |
10) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |
11) | Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | 4 |
12) | Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
13) | Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |