Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BSM4004
Ders İsmi: Masaüstü Yayıncılık 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: KENAN DİREK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GENEL MYO
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında daha önceki derslerde kazanılan teknik donanım ve grafik tasarım prensiplerinin yapılacak olan grafik tasarım projelerinde kullanılması, ders kapsamında afiş, broşür, ambalaj tasarımı ve kurumsal kimlik tasarımı gibi projeler yapılacak ve değerlendirilecektir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grafik tasarımın temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kurumsal kimlik tasarlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Reklam kampanyaları kampanyalarını değerlendirebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Afiş, broşür ve ambalaj tasarlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım Süreçleri: Brief, Araştırma, Yaratıcılık, Sunum ve Uygulama ile ilgili sunum. Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
2) Rengin tanımı, renklerin psikolojik etkileri ve rengin pazarlamadaki önemine ilişkin sunum Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
3) Stok imaj ve görsel iletişimdeki etkileri. Yeni medya kanalları. Marka. Yeni kuralan bir firma için İsim çalışması. Belirlenen marka ismi için kurumsal kimlik çalışması brifinginin verilmesi. Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
4) Görme biçimleri, imge, imaj, görme kavramlarının örneklerle açıklanması. Kurumsal kimlik çalışması için logo çalışmalarının değerlendirilmesi. Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları
5) Görsel algı ilkeleri ve görsel kültür. Kurumsal kimlik çalışması için logo çalışmalarının değerlendirilmesi. Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları
6) Viral reklam kampanyaları ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. Belirlenen logo için antetli kağıt, zarf ve kartvizit çalışmalarının değerlendirilmesi. Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları
7) Kurumsal kimlik. Kurumsal kimliğin unsurları, kurum kültürü, kurum felsefesi, kurum imajı ve kurumsal iletişim kavramları. Belirlenen logo için antetli kağıt, zarf ve kartvizit çalışmalarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
8) Kurumsal kimliğin yapıları, monolitik kimlik, markalı kimlik, desteklenmiş kimlik ile ilgili sunum ve örneklerin incelenmesi. Belirlenen marka için ambalaj tasarımı çalışmalarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
9) Kurumsal iletişim tasarımı ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. Belirlenen marka için ambalaj tasarımı çalışmalarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
10) Logo tasarım süreçleri ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. Belirlenen marka için ambalaj tasarımı çalışmalarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
11) Belirlenen marka için ambalaj tasarımı çalışmalarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
12) Belirlenen marka için arayüz sayfası tasarımlarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
13) Belirlenen marka için arayüz sayfası tasarımlarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
14) Belirlenen marka için arayüz sayfası tasarımlarının değerlendirilmesi. S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
• Twemlow, Alice. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
• Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
• Uçar, Tevfik Fikret. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları.
• Elden, Müge. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
• Küçükerdoğan, Rengin. (2000) Reklam Nasıl Çözümlenir? İstanbul: Beta Yayınları.
• Dahan, Gresi Sanje. (2011) Sektörün Penceresinden Reklam Süreci. İstanbul: Beta Yayınları.
• A. Tuna, Ayşen., Tuna, Muharrem. (2000) Kurumsal Kimlik Yönetimi. İstanbul: Detay Yayıncılık.
• S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
• Oskay, Ünsal. (2001) İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.
Diğer Kaynaklar: • Teker, Ulufer (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
• Twemlow, Alice. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
• Arıkan, Abdülgani. (2008) Grafik Tasarımda Görsel Algı. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
• Uçar, Tevfik Fikret. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları.
• Elden, Müge. (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
• Küçükerdoğan, Rengin. (2000) Reklam Nasıl Çözümlenir? İstanbul: Beta Yayınları.
• Dahan, Gresi Sanje. (2011) Sektörün Penceresinden Reklam Süreci. İstanbul: Beta Yayınları.
• A. Tuna, Ayşen., Tuna, Muharrem. (2000) Kurumsal Kimlik Yönetimi. İstanbul: Detay Yayıncılık.
• S. Meral, Pınar. (2000) Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka.
• Oskay, Ünsal. (2001) İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. 5
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme 2
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme 2
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. 5
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, 3
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme 5
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, 5
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. 5
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. 3
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. 3
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 1
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100