Basım ve Yayın Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BSM3007 | ||||||||
Ders İsmi: | Metin Yazarlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ASLI ARTAN KESKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Metin Yazarlığı dersinde kurgu metinler teknik, içerik, üslup bakımından incelenecek, yeni metin üretme çalışmaları yapılacaktır. Medyada yer alan farklı metin yazım türleri öğrenilerek, uygulamalarla türler arasındaki farklılıkların öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Metin yazarlığında dilin kullanımı, anlatım bozuklukları, yaratıcı hikaye yazımı, karakter oluşturma, çatışma kurgusu, kitle iletişim araçları için farklı tarzlarda metin üretimi, reklam metni yazımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Tanımı, Anlatım bozuklukları, yazmanın temelleri | |
2) | Yaratıcılık ve deneysel düşünme, Tema seçimi, tema seçimi için ipuçları | |
3) | Karakter yaratımı -Sınıflandırmalar -Kahramanı okuyucuya tanıtmak -genel kurallar Karakter yaratma ile ilgili yazım çalışmaları | |
4) | Kahraman ve olay ilişkisi: Çatışma -Ana çatışma -Genel Kurallar Çatışma Kurma ile ilgili Yazım Çalışmaları | |
5) | Zaman, Mekan ve Ortam yaratımı Zaman, Mekan ve Ortam yaratımı yazım çalışmaları Olay örgüsü: Kurgu Olay Örgüsü Yazım Çalışmaları | |
6) | - Betimleme - Diyalog - İç Monolog - Mektup, günlük - Otobiyografi Geriye Dönüş Anlatım teknikleri yazım Çalışması | |
7) | Tüm öğrenilen teknikleri kullanarak hikaye yazımı çalışması | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Köşe yazılarının temel özellikleri, işlevi ve önemi Köşe yazısı örnekleri inceleme | |
10) | Makale yazılarının temel özellikleri, makale yazılarının gazetelerdeki önemi | |
11) | Röportaj yazılarının temel özellikleri, röportaj örnekleri incelemesi, röportaj yazım çalışması | |
12) | Gezi yazıları ve deneme yazılarının temel özellikleri ve örnek yazı incelemeleri Gezi veya deneme yazısı yazma çalışmaları | |
13) | Basın bülteni hazırlama, basın bülteni örneklerinin incelenmesi | |
14) | Reklam metin yazarlığı, Yaratıcı reklam metni hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Zümrüt Bıyıklıoğlu , Yeni Başlayanlar için Yaratıcı Yazarlık Aydın Şimşek, Yaratıcı yazarlık ve Deneysel Düşünme |
Diğer Kaynaklar: | Can Akkiriş, Adım adım yaratıcı Yazarlık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | ||||||||||||
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | ||||||||||||
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | ||||||||||||
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | ||||||||||||
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | ||||||||||||
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | ||||||||||||
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | ||||||||||||
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | ||||||||||||
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | 3 |
2) | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | 3 |
3) | Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | 2 |
4) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | 4 |
5) | Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | 4 |
6) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | 2 |
7) | Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | 1 |
8) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | 2 |
9) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | 2 |
10) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | 1 |
11) | Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | 3 |
12) | Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
13) | Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |