Basım ve Yayın Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BSM3009 | ||||||||
Ders İsmi: | Mizanpaj Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İREM ELA YILDIZELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. EBRU TAŞ Öğr.Gör. GENEL MYO |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bir yüzey içerisinde bulunan parçaların birbirleri ile ilişkilerini düzenleme esasına dayalıdır. İletilmesi istenen mesajı görsel hiyerarşi, denge, görsel süreklilik, vurgu ve uyum kuralları çerçevesinde etkili olarak aktarmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Grafik Tasarımda Tasarım Esaslar; - Denge, Görsel Süreklilik, Vurgu, Uyum Kuralları - Grid and Formasyonun Anatomisi Program Kullanımı için; - Indesign menü kullanımı - Döküman oluşturma, kaydetme. Text yazma. - Master Page kullanımı, Margin, Coloumn ve sayfa numaları oluşturma. - Gradient, Swatces, Colour panellerinin tanıtılması. Content Collector, Scissors, araçlarının tanıtılması. - Gap, Pen, Free Transform, Pencil, Page, Type - Arrange, Text Wrap panelleri. Fitting, arrange, table, lock, transform |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı • Mizanpaj Tasarım İlkesi • Indesign'a Giriş - Yeni belge oluştur - Çalışma Alanı Temelleri - Araçlar Kreatif Çalışma-1: Belirli bir cümlenin içeriğini takip eden bir Çift Sayfa tasarlayın | |
2) | Yaratıcı Çalışma 1 | |
3) | Çalışmaların değerlendirilmesi Master Page kullanımı, Margin, Column ve sayfa numaları oluşturma. Kreatif Çalışma 1: Portfolio kitabı oluşturma | |
4) | Çalışmaların değerlendirilmesi Portfolio kitabını finalize etme. | |
5) | Sayfadaki Nesneler Adobe Indesign programı: Bağlantılar, Ön Kontrol, Tablo, Köprüler panellerinin Türk ve uluslararası gazete tasarımlarında grid tasarımının tartışılması Yaratıcı Çalışma 2: Gazete Tasarımı | |
6) | Gazete Tasarımı Çalışması | |
7) | Gazete Tasarımı Çalışması | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Adobe Indesign programı: Gradient, Swatces, Color panellerinin tanıtılması. Content Collector, Scissors, araçlarının tanıtılması. Kreatif Brief FİNAL | |
10) | Adobe Indesign programı: Gap, Pen, Free Transform, Pencil, Page,Type araçlarının tanıtılması Final ödevleri ön değerlendirilme | |
11) | Adobe Indesign programı: Arrange, Text Wrap panelleri. Fitting, arrange, table, lock, transform menülerinin tanıtılması. Final ödevleri ön değerlendirilme | |
12) | Final ödevleri ön değerlendirilme | |
13) | Final ödevleri ön değerlendirilme | |
14) | Final ödevleri ön değerlendirilme |
Ders Notları / Kitaplar: | The Layout Book/ Ambrose and Harris, AVA Academia Adobe Indesign, by Adobe Making and Breaking the Grid / Timothy Samara |
Diğer Kaynaklar: | The Layout Book/ Ambrose and Harris, AVA Academia Adobe Indesign, by Adobe Making and Breaking the Grid / Timothy Samara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | ||||||||||||
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | ||||||||||||
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | ||||||||||||
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | ||||||||||||
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | ||||||||||||
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | ||||||||||||
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | ||||||||||||
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | ||||||||||||
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | |
2) | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | |
3) | Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
4) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | |
5) | Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | |
6) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | |
7) | Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | |
8) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | |
9) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | |
10) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |
11) | Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | |
12) | Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
13) | Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |