Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GENEL İLETİŞİM - TEMEL KAVRAMLAR
Giriş
Temel Kavramlar
Medya
Geleneksel Medya
Yeni Medya
Medyamorfoz Kavramı
30 Yıl Kuralı
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
2) |
Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi
• İletişimin Tarihsel Gelişimi
• İnternetin Tarihsel Gelişimi |
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli |
3) |
YENİ MEDYAYI MÜMKÜN KILAN TEKNOLOJİK ÖZELLİKLER
Sayısallık
Çoklu Ortam
Hiper Metin
DEĞİŞİM ARACI OLARAK YENİ MEDYA
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005 |
4) |
YENİ MEDYANIN ÖZELLİKLERİ
Etkileşim
Kitlesizleştirme
Eşzamansızlık
YENİ MEDYANIN TEMEL PRENSİPLERİ
Sayısal Temsil
Modülerlik
Otomasyon
Değişkenlik
Kod Çevrimi
|
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
5) |
Bilgi Toplumu ve Kuramlar
• Bilgi Toplumu – Alvin Toffler
• Global Köy – McLuhan
• Kolektif Zeka – Pierre Levy
• Henry Jenkins – Yayılma Kültürü |
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016, |
6) |
Dijital Aktivizm
• Dijital Aktivizm
• Dijital Aktivizm İle İlgili Kavramlar
• Dijital Aktivizm Türleri |
Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 |
7) |
Yöndeşme
• Yöndeşme kavramı
• Yöndeşme Türleri |
Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum |
9) |
WEB 1.0 ve WEB 2.0
• Web 1.0 Teknolojisi
• Web 2.0 Teknolojisi
• |
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 |
10) |
Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya
• Sosyal Medyanın Doğuşu ve Gelişimi
• Sosyal Medyanın ile Geleneksel Medya Arasındaki Farklılıklar |
Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. |
11) |
İNTERNET GAZETECİLİĞİ
Türkiye’de ve dünyada internet gazeteciliği tarihi gelişimi
İnternet gazeteciliğinde etik
|
John V. Pavlik,
Yeni Medya ve Gazetecilik
Sevda Alankuş, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul |
12) |
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
• Sosyal Medyada Halkla İlişkiler
• Sosyal Medyada Marka Yönetimi
• Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim |
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, |
13) |
YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ
YENİ MEDYA VE ETİK
YENİ MEDYA İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER
|
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz |
14) |
Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. |
|
2) |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme |
|
3) |
Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme |
|
4) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. |
|
5) |
Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, |
|
6) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme |
|
7) |
Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, |
|
8) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. |
|
9) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. |
|
10) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
|
11) |
Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
|
|
12) |
Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
|
|
13) |
Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
|