Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BSM4006
Ders İsmi: Yeni Medya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUSTAFA MURAT ÜNSAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MUSTAFA MURAT ÜNSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere medya ve yeni medya konusunda temel bilgiler aktarılarak, öğrencilerin yeni medya kavramına yönelik farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Derste, öğrencilerin medya sektöründe yöndeşik medya anlayışını geliştirmeleri ve çoklu medya platformunda çalışmak için gerekli becerilere sahip olmalarını hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Yeni Medyanın özellikleri, Yeni Medya ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya ve Etik, Yeni Medya Kuramları, Sosyal Ağlar ve Pazarlama, İnternet Haberciliği,

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GENEL İLETİŞİM - TEMEL KAVRAMLAR Giriş Temel Kavramlar Medya Geleneksel Medya Yeni Medya Medyamorfoz Kavramı 30 Yıl Kuralı Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
2) Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi • İletişimin Tarihsel Gelişimi • İnternetin Tarihsel Gelişimi Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli
3) YENİ MEDYAYI MÜMKÜN KILAN TEKNOLOJİK ÖZELLİKLER Sayısallık Çoklu Ortam Hiper Metin DEĞİŞİM ARACI OLARAK YENİ MEDYA Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz, Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005
4) YENİ MEDYANIN ÖZELLİKLERİ Etkileşim Kitlesizleştirme Eşzamansızlık YENİ MEDYANIN TEMEL PRENSİPLERİ Sayısal Temsil Modülerlik Otomasyon Değişkenlik Kod Çevrimi Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015. Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
5) Bilgi Toplumu ve Kuramlar • Bilgi Toplumu – Alvin Toffler • Global Köy – McLuhan • Kolektif Zeka – Pierre Levy • Henry Jenkins – Yayılma Kültürü Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016,
6) Dijital Aktivizm • Dijital Aktivizm • Dijital Aktivizm İle İlgili Kavramlar • Dijital Aktivizm Türleri Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
7) Yöndeşme • Yöndeşme kavramı • Yöndeşme Türleri Dr. Birol Gülnar – Dr. Şükrü Balcı, Yeni Medya ve Kültürleşen Toplum
9) WEB 1.0 ve WEB 2.0 • Web 1.0 Teknolojisi • Web 2.0 Teknolojisi • Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
10) Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya • Sosyal Medyanın Doğuşu ve Gelişimi • Sosyal Medyanın ile Geleneksel Medya Arasındaki Farklılıklar Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
11) İNTERNET GAZETECİLİĞİ Türkiye’de ve dünyada internet gazeteciliği tarihi gelişimi İnternet gazeteciliğinde etik John V. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik Sevda Alankuş, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul
12) Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler • Sosyal Medyada Halkla İlişkiler • Sosyal Medyada Marka Yönetimi • Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
13) YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ YENİ MEDYA VE ETİK YENİ MEDYA İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014 Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz
14) Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yeni Medya Araştırmaları 1, Mehmet Gökhan Genel, Ekin, 2015.
Nejla Karabulut,
Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Beykoz,
Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim Sanat Yayınları, 2005
Deniz Yengin, Yeni Medya ve Dokunmatik Tolum, Derin Yayınları, 2014
A.Çağlar Deniz, Yeni Medya ve Toplum, Literatürk, 2016
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100