Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UTDS1005
Ders İsmi: Sağlık Kurumlarında İşletme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SU ÜNLÜ
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık - Hastalık Kavramları ve Hizmetleri, Yönetim bilimi - gelişimi ve yönetim fonksiyonları, Sağlık hizmetlerinin yönetimi, Sağlık hizmetlerinin özel ve kamusal yönü, Sağlık ekonomisi, sağlık hizmetlerinin finansmanı, Sağlık hizmetlerinde toplam kalite, Sağlık insan gücü planlaması ve yönetimi, Yataklı ve yataksız sağlık kuruluşları, Sağlık Bakanlığı ve sağlık hizmetleri, SSK ve sağlık hizmetleri.
Dersin İçeriği: Bir işletmenin nasıl çalıştığı, hangi birimlerden oluştuğu, temel kavramları ve araçları, bir sistem olarak işletme ve işletme işlevleri, işletmecilik alanındaki temel kavramlar, amaçlar, araçlar ve yöntemleri

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Yönetimin Temelleri, Yönetim Fonksiyonları ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
2) Sağlık Kurumlarında Planlama ve Organizasyon ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
3) Sağlık Kurumlarında Yöneltme ve Kontrol ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
4) Sağlık Kurumlarında Örgüt Yapısı ve Örgütsel Tasarım ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
5) Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
6) Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
7) Genel Tekrar ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
9) Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
10) Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
11) Sağlık Kurumları Yönetiminde Liderlik ve Çalışan Motivasyonu ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
12) Sağlık Kurumlarında Etik ve Sosyal Sorumluluk ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
13) Sağlık Kurumlarında Takım Çalışması ve Kalite ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
14) Sağlık Kurumlarında Yaratıcılık ve İnovasyon ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
15) Genel Tekrar ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018. Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018.

Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.
Diğer Kaynaklar: ŞEKER, Muzaffer ve BULDUKLU, Yasin, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2018.

Bostan, Sedat, Sağlık Kurumları Yönetimi I, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. 5
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. 4
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. 4
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. 3
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. 4
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 4
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. 4
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. 5
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100