Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MDİ2008
Ders İsmi: Medya ve Siyaset
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NAZLI YAZICI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı medya ve siyaset ilişkisine yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak ve siyaset, medya, iletişim, sinema, devlet, yurttaşlık kavramlarını analiz etmek ve kavram ile kuramları somut siyasal kurum ve süreçlere uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Medya ve siyaset ilişkisini yorumlayabilme, medyanın ekonomi politiğini analiz edebilme, küreselleşme ve medya ilişkisinin analizi, yeni medya ve alternatif medya araçları hakkında bilgi sahibi, popüler kültür ve medya ilişkisi, Medya-siyaset ilişkilerinde siyasal reklam ve kampanya örnekleri

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Medya ve siyasetin geleneksel olarak hangi konularla ilgilendiğini ifade eder.
2) Medya, siyaset ve demokrasi arasındaki ilişkiyi düzenlemiş olan tarihsel, siyasal, ahlaki etkileri anlayabilir.
3) Medya, iktidar, demokrasinin farklı kültür ve politik eğilimlerdeki ilişkileri açıklayabilir
4) Medya içeriğinin yerel, ulusal ve uluslararası alandaki etkilerini analiz edip kritik gözle değerlendirebilir.
5) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Ders içeriğinin tanıtılması -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
2) Medya ve Siyaset İlişkisi -Medya ve İktidar, Esra Arslan, Savaş Çoban, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2014 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
3) Medya ve Kamuoyu İlişkisi Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
4) Küreselleşme ve Medya, Küresel Köy Kavramı -Farklı Yönleriyle Küreselleşme, Mustafa Talas, Salih Bildirici, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2008 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu. İstanbul, 2010
5) Popüler Kültür, Meta ve Medya Kavramlarının Üretim ve Tüketim Süreçlerine Etkileri -Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine, İrfan Erdoğan, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2004 -Popüler Kültür, İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Erk Yayınları, 2005 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
6) Medya Ekonomiği ve Kapitalizm -Türkiye’de Medyanın Ekonomi Politiği, Ceren Sözeri, Zeynep Güney, Tesev Yayınları, 2011 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
7) Medya, İdeoloji ve Söylem İlişkisi -Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, Siyaset ve Sosyal Medya, Yusuf Devran, Başlık Yayın Gurubu, İstanbul,2011 -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
8) Vize Haftası Vize Haftası
9) İdeolojinin Haber Metinlerine Yerleştirilmesi ve Siyasetle İlişiği -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
10) Toplumsal Kontrol Aracı Olarak Söylem -Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
11) Televizyon Haberi Anlatısı, Haber Yazabilme ve Karşılaştırmaları -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
12) Televizyon Haber Programlarını Analiz Edebilme, Alt Metin ve Söylem İncelemeleri -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
13) Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010
14) Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Siyaset, Medya ve Ötesi; Naci Bostancı, Vadi Yayınları. Ankara, 1998.

Diğer Kaynaklar: -Türkiye’de medya endüstrisi, Gülseren Adaklı, 2006, Ütopya, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. 4
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme 4
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme 2
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. 3
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, 2
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme 2
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, 2
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. 4
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. 2
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. 4
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. 4
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100