Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Ders içeriğinin tanıtılması |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
2) |
Medya ve Siyaset İlişkisi |
-Medya ve İktidar, Esra Arslan, Savaş Çoban, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2014
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
3) |
Medya ve Kamuoyu İlişkisi |
Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
4) |
Küreselleşme ve Medya, Küresel Köy Kavramı |
-Farklı Yönleriyle Küreselleşme, Mustafa Talas, Salih Bildirici, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2008
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul
-Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu.
İstanbul, 2010
|
5) |
Popüler Kültür, Meta ve Medya Kavramlarının Üretim ve Tüketim Süreçlerine Etkileri |
-Popüler Kültürün Ne Olduğu Üzerine, İrfan Erdoğan, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 2004
-Popüler Kültür, İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Erk Yayınları, 2005 -Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
6) |
Medya Ekonomiği ve Kapitalizm |
-Türkiye’de Medyanın Ekonomi Politiği, Ceren Sözeri, Zeynep Güney, Tesev Yayınları, 2011
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
7) |
Medya, İdeoloji ve Söylem İlişkisi |
-Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, Siyaset ve Sosyal Medya, Yusuf Devran, Başlık Yayın Gurubu, İstanbul,2011
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
8) |
Vize Haftası |
Vize Haftası |
9) |
İdeolojinin Haber Metinlerine Yerleştirilmesi ve Siyasetle İlişiği |
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
10) |
Toplumsal Kontrol Aracı Olarak Söylem |
-Söylem ve İdeoloji, Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Su Yayınevi, 2015 -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
11) |
Televizyon Haberi Anlatısı, Haber Yazabilme ve Karşılaştırmaları |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
12) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Edebilme, Alt Metin ve Söylem İncelemeleri |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
13) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
14) |
Televizyon Haber Programlarını Analiz Örneklerinin İncelenmesi |
-Medya Gerçeği, Naom Chomsky, Everest yayınları, 2002, İstanbul -Haber, Söylem, İdeoloji, Yusuf Devran,Başlık Yayın Gurubu, İstanbul, 2010 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. |
4 |
2) |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme |
4 |
3) |
Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
4) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. |
3 |
5) |
Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, |
2 |
6) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme |
2 |
7) |
Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, |
2 |
8) |
Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. |
4 |
9) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. |
2 |
10) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
4 |
11) |
Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
|
4 |
12) |
Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
|
4 |
13) |
Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
4 |