Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUH1009
Ders İsmi: Temel Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALİ ATAŞ
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı; Matematiksel kavramları ve sistemleri anlayabilmek, günlük hayatta ve diğer alanlarda kullanabilmek, herhangi bir alanda ileri bir eğitim alabilmek için gerekli matematiksel bilgi ve becerileri kazanabilmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, temel matematik konularını öğrenmeyi, sayısal veriler içeren matematik problemleri tanımlayabilmeyi, sonuçlandırmayı , temel geometri bilgisine sahip olmayı ve bu problemleri öğrencilere anlamayı sağlayacak beceriler kazanmayı amaçlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1.Aritmetik, sayısal ve cebirsel işlemleri yapabilir. 2.Eşitsizlik ve denklem sistemlerinde işlem yapabilir ve bunlarla alakalı problemleri çözümleyebilir. 3.Basit geometri ve analitik bilgiye sahip olabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 1-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Öğrenme Yetkinliği
1) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar ,işaretler ve sayılar 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
2) Rasyonel ve Ondalık sayılar, çarpanlar ve Rasyonel ve ondalık sayılarda 4 işlem 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
3) Üslü ve Köklü sayılar ve bu sayılarda 4 işlem 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
4) Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
5) I. ve II. dereceden denklemler 1.ders notları 2. çıkmış sorular
6) Eşitsizlikler 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
7) Mutlak değer 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
8) vize
9) Oran ve orantı,ortalamalar ve yüzdeler 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
10) Problemler ve Basit cebirsel ifadeleri anlayıp değerlendirme 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
11) Kümeler, kümelerde işlemler ve kümeler ile ilgili problemler 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
12) Temel Geometri Bilgisi 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
13) Alan hesaplamaları ve Grafikler 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
14) Veri toplama ve değerlendirme 1.Ders notları 2.Çıkmış sorular
15) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Matematik(TEOMAN GÜLSEVEN)
Temel Matematik 1-2 (KÜRŞAT YENİLMEZ)
Diğer Kaynaklar: https://tr.khanacademy.org/math

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

Program Kazanımları
1) Mesleklerinin gerektirdiği temel ekonomi bilgisine sahiptir ve Temel finans bilgilerini bilir ve uygular
2) Meslek bilgisi ile mesleki beceriler, değerler, etik ve tutum donanımına sahip olur.
3) Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutar ve mali raporları hazırlayıp analiz eder ve yorumlar.
4) Muhasebecilik mesleğinde bilişim teknolojilerini kullanma yeteneğine ve İş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur.
5) Muhasebe işlemleri sürecinde ihtiyaç duyacagı hukuki altyapıya sahip olur. Vergi uygulamaları hakkında işlerinin gerektirdiği ölçüde bilgiye sahiptir
6) Muhasebecilik mesleğini yerine getiriken konusu ile ilgili, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gelişmeleri kavrar, yorumlar sözlü ve yazılı iletişim kurma becerileri gösterir.
7) Uygulama deneyimi edindirme çalışması ile muhasebe meslek elemanı öğrendiği bilgileri uygulama yetkinliğine ulaşır.
8) Muhasebe meslek elmanı kamu çıkarlarına ve sosyal sorumluluğa duyarlı, yaşam boyu öğrenme, güvenilirlik, sorumluluk, zamanı planlama ve yasalar ve düzenlemeler konularına uyum sağlar ve farkındalığa sahip olur.
9) Bireysel ve grup olarak sorumluluk alır, ilgili kişilerle etkin iletişim kurar, nitel ve nicel verileri kullanarak çıkan sorunları çözer.
10) Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayınlanan; Kavramsal Çerçeve, Türkiye Muhasebe Standartları (TMS),Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), yorumlarını bilir ve ihtiyaca uygun şekilde kullanılması konularında beceriler sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleklerinin gerektirdiği temel ekonomi bilgisine sahiptir ve Temel finans bilgilerini bilir ve uygular 5
2) Meslek bilgisi ile mesleki beceriler, değerler, etik ve tutum donanımına sahip olur. 4
3) Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutar ve mali raporları hazırlayıp analiz eder ve yorumlar. 5
4) Muhasebecilik mesleğinde bilişim teknolojilerini kullanma yeteneğine ve İş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
5) Muhasebe işlemleri sürecinde ihtiyaç duyacagı hukuki altyapıya sahip olur. Vergi uygulamaları hakkında işlerinin gerektirdiği ölçüde bilgiye sahiptir 3
6) Muhasebecilik mesleğini yerine getiriken konusu ile ilgili, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gelişmeleri kavrar, yorumlar sözlü ve yazılı iletişim kurma becerileri gösterir. 3
7) Uygulama deneyimi edindirme çalışması ile muhasebe meslek elemanı öğrendiği bilgileri uygulama yetkinliğine ulaşır. 5
8) Muhasebe meslek elmanı kamu çıkarlarına ve sosyal sorumluluğa duyarlı, yaşam boyu öğrenme, güvenilirlik, sorumluluk, zamanı planlama ve yasalar ve düzenlemeler konularına uyum sağlar ve farkındalığa sahip olur. 5
9) Bireysel ve grup olarak sorumluluk alır, ilgili kişilerle etkin iletişim kurar, nitel ve nicel verileri kullanarak çıkan sorunları çözer. 5
10) Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayınlanan; Kavramsal Çerçeve, Türkiye Muhasebe Standartları (TMS),Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), yorumlarını bilir ve ihtiyaca uygun şekilde kullanılması konularında beceriler sunar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100