Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRZ1005
Ders İsmi: Otel İşletmeciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Otel işletmelerinin sınıflandırılması, yönetim ve organizasyon açısından  değerlendirilmesi ve otel işletmeleri  içerisindeki departmanların tanınması 
amaçlanmaktadır.  
Dersin İçeriği: Turizm ve konaklama endüstrisinin gelişimi ve özellikleri ve otel işletmelerinin değişik bakımdan sınıflandırılmasını açıklamaktır. Otel işletmelerinde yönetim ve yönetim fonksiyonları ,otel işletmeleri organizasyonu, iş ve görev tanımlarını kavramak ve açıklayabilecek düzeyde olmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Turizm endüstrisini oluşturan turizm işletmelerini öğrenip, özelliklerini öğrenirler.
2) Otel işletmelerinin sınıflandırılmasını anlayabilecek duruma gelirler.
3) Otel işletmelerinde yönetim fonksiyonlarına hakim olurlar.
4) Otel işletmesi dahilinde yer alan departmanların özelliklerini ve çalışan personelin görev tanımlarını bilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konaklama endüstrisi Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
2) Otel işletmesinin tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
3) Otel işletmelerinde kuruluş yeri seçimi Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
4) Otel işletmelerinde yönetim fonksiyonları Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
5) Otel işletmelerinde yönetim fonksiyonları Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
6) Otel işletmelerinde odalar bölümü Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
7) Genel Tekrar
8) Ara Sınav
9) Otel işletmelerinde yiyecek içecek bölümü Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
10) Otel İşletmelerinde Satış/Pazarlama Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
11) Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
12) Otel İşletmelerinde Muhasebe ve Finansal Yönetim Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
13) Otel İşletmelerinde Destek Hizmetler (Güvenlik, Animasyon, Teknik Servis, Satınalma, Depolama, Araştırma-Geliştirme) Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016 Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016. Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Otel İşletmeciliği Ve Yönetimi, Zeki Akıncı, Detay Yayın, 2016
Otel İşletmeciliği, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayın, 2016.
Otel Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, 2013, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Diğer Kaynaklar: Otel İşletmelerinde Destek Hizmetleri Editör: Pembe Gül Çakır, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme
2) Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme
3) Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme
4) Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme,
5) Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme
6) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme.
7) Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme.
8) Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme.
9) İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma
10) İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme
11) Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme
12) Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme
14) Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme
15) Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme
16) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme
17) Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme
18) Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme 5
2) Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme 5
3) Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme 3
4) Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme, 4
5) Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme 4
6) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme. 4
7) Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme. 4
8) Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme. 3
9) İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma 3
10) İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme 4
11) Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme 3
12) Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme 4
14) Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme 4
15) Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme 4
16) Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme 4
17) Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme 3
18) Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100