Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlama nedir?
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler nelerdir?
Müşteri değeri ve müşteri tatmini nedir?
Soruları cevaplandırarak pazarlamanın tanımı, önemi ve gelişmeler irdelenecektir.
|
Yükselen, C. (2010) Pazarlama.
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
2) |
Turizm ve turizm pazarlaması kavramları, turizm pazarlama karmasının açıklanması, turizm pazarlamasının özellikleri ve farklı yönleri ve pazarlama karması elemanlarının değerlendirilmesi yapılarak incelenecektir. |
Yükselen, C. (2010) Pazarlama.
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
3) |
Turizm pazarını oluşturan makro ve mikro çevre unsurları, turizm pazarlamasında sektör çevresi ve faaliyet çevresinin incelenmesi. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
4) |
Turizm pazarlama planlamasının yararları, turizmde pazarlama planlaması ve planlama sürecinin analizi yapılarak turizme katkısı tartışılacaktır. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
5) |
Turizm pazar konumlandırması; Turizm pazarlamasında pazar bölümlendirme süreci ve yararları, pazar bölümlendirmenin koşulları ve bölümlendirme ölçütlerinin analizi, turizm pazarlamasında pazar hedeflemesinin analizi ve değerlendirilmesi. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
6) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – Ürün Turizm ürünü ve turizm ürününü oluşturan unsurların incelenmesi, turizm ürünün özellikleri, turizm ürünlerinin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
7) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – Ürün (devamı) Turizm ürünü olarak turizm bölgesi (destinasyon) ve turizm bölgesini oluşturan unsurların analizi, turizm pazarlamasında yeni ürün geliştirme, turistik ürünün çeşitliliği, yaşam sürecinin analizi ve değerlendirilmesi. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – Dağıtım turizm sektöründe aracılar ve aracıları kullanma nedenleri, turizm sektöründe dağıtım kanallarının işlevlerini ve dağıtım kanalı oluşturma seçeneklerini inceleme, turizmde dağıtım kanalı seçimi ve uygulanması incelenecektir. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
10) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – Fiyat Turizm ürününde fiyatın önemi, fiyatlamayı etkileyen unsurların analizi, turizm sektöründe fiyatlamanın amaçları ve fiyatlama süreci, turizm işletmelerinin uyguladığı fiyatlama politikaları ve fiyat tutundurma çabaları incelenecektir. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
11) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – Tutundurma Turizm pazarlamasında tutundurma kavramı, tutundurma karması ve tutundurma karmasını etkileyen unsurlar, turizmde tutundurma karması oluşturma süreci ve tutundurma karması elemanlarının ayrıntı bir şekilde analizi ve değerlendirilmesi. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
12) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – İnsan Turistik tüketim, turistik tüketimin özellikleri, turistik tüketiciler, tüketicilerin güdüleri ve sınıflandırılması, turizmde satın alma süreci ve satın alma davranışları incelenecektir. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
13) |
Turizmde Pazarlama Karması Elemanları – İnsan (devamı) Tüketici memnuniyeti, tüketici memnuniyetinin önemi, tüketici tatminini ölçmenin yararları, tüketici tatmini ölçüm tekniklerinin neler oldukları ve nasıl uygulandığı değerlendirilecektir. |
İçöz, O. (2001) Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar.
Hacıoğlu, N. (2005) Turizm Pazarlaması.
Kozak, N. (2006) Turizm Pazarlaması.
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ile ilgili kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olabilme |
3 |
2) |
Turizm ile ilgili yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme |
1 |
3) |
Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklayabilme |
4 |
4) |
Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanıyabilme, |
3 |
5) |
Turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilme |
4 |
6) |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yapabilme, yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme. |
5 |
7) |
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirebilme, değerlendirebilme, geliştirebilme ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerebilme. |
5 |
8) |
Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilme.
|
2 |
9) |
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olma |
1 |
10) |
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olabilme |
2 |
11) |
Turizm alanında araştırma yapabilme ve proje üretebilme |
4 |
12) |
Turizm işletmesinin mevcut koşulları ve geleceği hakkında bilgi ve değerlendirme olanağına sahip olarak örgütsel amaç ve hedefler belirleyebilme, plan yapabilme ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
13) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri etik değerlere bağlı kalarak yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleme ve geliştirme |
3 |
14) |
Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilme |
5 |
15) |
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm plan ve politikalarını tartışabilme |
5 |
16) |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip edebilme, akılcı analizler yaparak yorumlayabilme, karar verebilme ve değişimlere uyum sağlayabilme |
5 |
17) |
Gerekli akademik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olabilme |
4 |
18) |
Turizm sektörünün bir alanında uzmanlaşabilme |
5 |