Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRŞ0201
Ders İsmi: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ELİF GÖKÇİLOĞLU ÇULCU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Öğr.Gör. ELİF GÖKÇİLOĞLU ÇULCU
Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek
özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin
kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve
bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Girişim, girişimci kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi, girişimcilikteki anahtar kavramların açıklanması ve teorik çerçeveyle günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmak. Alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmak, öğrencilerin girişimcilikte yaşanan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. İktisat bilimi ve işletme biliminin bir alt disiplini olan girişimciliğe ilişkin konular temel alınır. Yerel Girişimcilik, KOBİ’ler ve ülkemizde girişimcilik ve girişimci olma şekilleri örneklerle anlatılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır.
2) Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir
3) Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır.
4) Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve ders içeriğinin anlatımı
2) Temel kavramlar
3) Girişimcilik ve girişimcilik ile ilgili kavramlar Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.
4) Girişimcilik Kültürü, Özellikleri ve Türleri Çelik, A. ve Akgemci, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998.
5) Türkiye’de Girişimci Olma Şekilleri ve Türkiye’de Girişimciliğin Özendirilmesi Bülent Ecevit Üniversitesi ders notları
6) Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilik Bülent Ecevit Üniversitesi ders notları
7) Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü Çelik, A. ve Akgemci, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998.
8) Girişimcilik ve Liderlik QUIZ 1 Tekin, M. Girişimcilik, Konya, 1999.
9) Girişimciliğin Önemi ve Temel Fonksiyonları Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.
10) İş Fikri Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.
11) İş Kurma Sürecinin Temel Adımları Bülent Ecevit Üniversitesi ders notları
12) İş Planı ve Unsurları QUIZ 2 Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.
13) İşletme Kurma ve Geliştirme Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.
14) Yerel Girişimcilik ve Başarılı Girişimcilik Öyküleri Tekin, M. Girişimcilik, Konya, 1999.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emine Başar, Hasan Altın ve Vural Doğan, Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, 2013.

Çelik, A. ve Akgemci, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998.
Diğer Kaynaklar: Bülent Ecevit Üniversitesi ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100