Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SNT0201
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MEHMET DERE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Sanatın tanımını, sanat türlerini ve sanat tarihinin temel kavramları, Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar sanatın gelişimini dönemsel özellikleri, Anadolu coğrafyasındaki dönemlere göre sanat eserlerinin özellikleri ve sanat akımları konuları kapsamaktadır. İşlenmesi hedeflenen konular; sanat tarihine giriş, temel kavram ve terminoloji; Bizans Sanatı, Anadolu'da Sanat, İslamiyet'ten Önce Türk Sanatı, Türk Sanatına Giriş, Orta Asya Türk Sanatı, Uygurlar; İslam Sanatı, Modern Sanat, çağdaş sanat.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanatın tanımını, sanat türlerini ve sanat tarihinin temel kavramları tanımlama.
2) Sanat tarihinin temel kavramlarını sanat eserleri kapsamında amacına uygun olarak kullanma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sanat tarihi ve antik uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olma.
2) Sanat ve mimarlık eserlerini tarihsel süreçte konumlandırma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) -Tanışma. Ders hakkında bilgilendirme. Sanat Tarihinin başlangıcı. İlk örnekler. Sanat nedir? İletişim olarak ortaya çıkışı itibariyle bu eserleri inceleme. Kavramlar, tarih öncesi sanat. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
2) -Tarihöncesi ilkel topluluklar, Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul. -Carpenter, T. H. (2016), Antik Yunan'da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul.
3) - İlk Çağ Uygarlıkları: Mezopotamya- Sümer Sanatı, Akadlar ve Asurlar. İlk sanat örnekleri ve yorumlanması. -Mısır Sanatı Online Ders -Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul. -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Carpenter, T. H. (2016), Antik Yunan'da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul.
4) -Antik Yunan Sanatı ve mimarisi. Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
5) -Antik Roma Sanatı ve mimarisi -Bizans Sanatı ve mimarisi Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
6) -Romanesk sanatı. -Erken Gotik ve Gotik Dönem Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
7) Rönesans sanatı. Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Kuban, D. (1995), Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Yayınevi : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
8) Quiz 1 Genel Tekrar Online Ders
9) -Manierizm. -Barok sanatı. -Rokoko. Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Kuban, D. (1995), Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Yayınevi : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
10) -Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. -Sanayi Devrimi ve sonrası. Başlıca kültürel, teknik ve kentsel dönüşümler. Arts and Crafts. Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Kuban, D. (1995), Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Yayınevi : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
11) -Art Nouveau ve Viyana Secession Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Goodwin, G. (2012), Osmanlı Mimarlığı Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. -Kuban, D. (2016), Osmanlı Mimarisi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
12) -Modernizmin ortaya çıkması, AvantGarde yaklaşımların yükselişi: Futurism, De Stijl, Konstrüktivizm…. Online Ders -Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul -Goodwin, G. (2012), Osmanlı Mimarlığı Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. -Kuban, D. (2016), Osmanlı Mimarisi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
13) Quiz 2 -Modernizmin ortaya çıkması, AvantGarde yaklaşımların yükselişi: Futurism, De Stijl, Konstrüktivizm…. -Dünyada ve Türkiye’de Çağdaş Sanata Giriş (Genel bakış) Online Ders -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
14) -İslam, Uzakdoğu ve Asya Gelenekleri. -Anadolu Sanatına ve Türk Sanatına giriş. (Genel bakış) -Genel Tekrar Online Ders -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul.
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul.
• Carpenter, T. H. (2016), Antik Yunan'da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul.
• Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul.
• Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
• Goodwin, G. (2012), Osmanlı Mimarlığı Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
• Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
• Kuban, D. (2016), Osmanlı Mimarisi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
• Kuban, D. (1995), Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Yayınevi : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
• Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul.
• Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
• Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: • Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul.
• Carpenter, T. H. (2016), Antik Yunan'da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul.
• Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul.
• Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
• Goodwin, G. (2012), Osmanlı Mimarlığı Tarihi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
• Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
• Kuban, D. (2016), Osmanlı Mimarisi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
• Kuban, D. (1995), Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Yayınevi : Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
• Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul.
• Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
• Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100