Basım ve Yayın Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ARP0201 | ||||||||
Ders İsmi: | Arapça | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Arapça dersinin önemi | Arapçanın dünyadaki ve ülkemizdeki yeri ve önemi konulu sunu |
2) | Arapçanın dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi | Arapçanın dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi adlı sunu |
3) | Arapça harfler sesletim ve okuma öğretimi | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
4) | Günlük iletişim metinleri esaslı tanışma ve hal hatır sorma | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
5) | Günlük iletişim metinleri esaslı bir öğrencinin okul hayatı | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
6) | Günlük İletişim metinleri esaslı eğitim-öğretim konulu hedef dil kullanılarak fikir alışverişi | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
7) | Ara sınav | Sınav evrakları |
8) | Günlük iletişim metinleri esaslı çarşı-pazar ve sosyal ilişkiler | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
9) | Günlük iletişim metinleri esaslı ulaşım araçları, seyahat ve gezinti yerleri | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
10) | Günlük iletişim metinleri esaslı sağlık hizmetleri ve hastane işlemleri | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
11) | Günlük iletişim metinleri esaslı haberleşme araçları ve iletişim | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
12) | Günlük iletişim metinleri esaslı coğrafi bilgiler ve hava durumu | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
13) | Genel değerlendirme Sınıf içi drama ve rol yapma çalışması | Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter |
14) | Final sınavı | Sınav materyalleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul. 2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul. 3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul 5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta Seviye),Akdem Yayınları,2013 6. Arapça Günlük İfadeler, Hazırlayan: Hüseyin Günday, Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, Alfa Aktüel Yayınları,2012 7. Uygulamalı Basın Arapçası, Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, 2010 8. Alfabetik Türkçe- Arapça / Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir Güneş, Mektep Yay, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
4 |
6 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | ||||||||||||||
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | ||||||||||||||
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||||
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | ||||||||||||||
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | ||||||||||||||
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | ||||||||||||||
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | ||||||||||||||
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | ||||||||||||||
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | ||||||||||||||
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | ||||||||||||||
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme. | |
2) | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme | |
3) | Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
4) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | |
5) | Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme, | |
6) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme | |
7) | Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme, | |
8) | Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme. | |
9) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. | |
10) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |
11) | Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | |
12) | Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
13) | Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |