Basım ve Yayın Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARP0201
Ders İsmi: Arapça
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.

Dersin İçeriği: Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arap Dilinin ve Arapça dersinin önemini kavrar
2) Arap dilinin dünyadaki ve ülkemizdeki yeri ve önemini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Drama çalışmasında kendisine verilen rolü yerine getirebilir.
2) Final sınavı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Arap harfleri ile okuma ve yazma becerisi kazanır.
2) Okul etkinlikleri hakkında konuşabilir.
3) Ara sınav
4) Alış veriş yapabilir. Fiyat sorabilir.
5) Telefon görüşmesi yapabilir. Mektup yazabilir. internette sörf yapabilir.
6) Hastalık isimlerini ve terimlerini bilir. Acil servis çağırabilir.
7) Haberleşme yöntemlerini Arapça kullanabilir.
8) Hava durumu ile ilgili konuşabilir. Ülkenin farklı bölgelerini tanıtabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Arapça konuşan biriyle tanışabilir. Basit ifadelerle kendisini tanıtabilir.
2) Eğitim-öğretim ile ilgili fikir beyan edebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Arapça dersinin önemi Arapçanın dünyadaki ve ülkemizdeki yeri ve önemi konulu sunu
2) Arapçanın dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi Arapçanın dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi adlı sunu
3) Arapça harfler sesletim ve okuma öğretimi Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
4) Günlük iletişim metinleri esaslı tanışma ve hal hatır sorma Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
5) Günlük iletişim metinleri esaslı bir öğrencinin okul hayatı Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
6) Günlük İletişim metinleri esaslı eğitim-öğretim konulu hedef dil kullanılarak fikir alışverişi Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
7) Ara sınav Sınav evrakları
8) Günlük iletişim metinleri esaslı çarşı-pazar ve sosyal ilişkiler Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
9) Günlük iletişim metinleri esaslı ulaşım araçları, seyahat ve gezinti yerleri Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
10) Günlük iletişim metinleri esaslı sağlık hizmetleri ve hastane işlemleri Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
11) Günlük iletişim metinleri esaslı haberleşme araçları ve iletişim Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
12) Günlük iletişim metinleri esaslı coğrafi bilgiler ve hava durumu Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
13) Genel değerlendirme Sınıf içi drama ve rol yapma çalışması Ders kitabı konuya özgü sunu Yazı öğretimine özel hazırlanmış defter
14) Final sınavı Sınav materyalleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul.
‎2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul.
3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012
4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul
5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça ‎öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, ‎Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta ‎Seviye),‎Akdem Yayınları,2013‎
6. Arapça Günlük İfadeler, ‎Hazırlayan: Hüseyin Günday, ‎Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, ‎Alfa Aktüel Yayınları,2012‎
‎7. Uygulamalı Basın Arapçası, ‎Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, ‎‎2010
8. Alfabetik Türkçe- Arapça / ‎Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir ‎Güneş, Mektep Yay, 2011‎

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

7

8

9

10

11

12

4

6

13

14

Program Kazanımları
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Basım ve Yayın Teknolojileri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olabilme.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilme
3) Basım ve Yayıncılık amaçlı kullanılan her türlü aracı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olabilme
4) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
5) Basım ve Yayıncılık konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme,
6) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulayarak ürün oluşturabilme
7) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanıyabilme,
8) Basım ve Yayın Teknolojileri alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme.
9) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.
10) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
11) Basım ve Yayın alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
12) Basım ve Yayın alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
13) Haber toplama ve yazma becerisine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100