Public Relations and Advertising
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: PRA261
Ders İsmi: Critical Thinking
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Laboratory ECTS
3 0 0 5
Language of instruction: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Yes
Type of course: Bölüm Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr. ŞENAY ÇAYLAN
Course Lecturer(s): Assoc. Prof. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: To gain awareness, reliability and consistency about the processes of acquiring, questioning, analyzing objectively and accurately, scientifically grounding, transferring and structuring information.
Course Content: Basic and higher order thinking skills
Concept of thinking and critical thinking skill

/

• Developing ways of accessing information
• Restructuring information, evaluating information from many aspects and reaching a logical and ethical conclusion, deepening in knowledge
• Interdisciplinary relationship: Importance of context, association, comparison in knowledge

Critical thinking in employment:
• Contribution to productivity
• Contribution to competitiveness
• Contribution to customer relationship

The relationship between critical thinking and culture
Critical thinking and generation relationship
Critical thinking and artificial intelligence

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek edinilen öğrenme becerilerini başka alanlarda da kullanabilir.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Develop the ability to communicate with researchers and contribute academic studies in the management field.
2) Develop social and personal responsibility and leadership skills in organizations and community.
Learning Competence
1) Apply qualitative and quantitative methods to provide solutions to the management of businesses.
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Yaratıcı düşünme- Yansıtıcı düşünme Derinlemesine düşünme- Hipotez güdümlü düşünme – Eleştirel düşünme)
2) Kişinin kendi düşüncesinin farkında olması, sorumluluk alma, planlama, değerlendirme, karar verme ve kontrol etme becerileri
3) SORGULAMA YANSITMA
4) ANALİZ SENTEZ - ARAŞTIRMA
5) TÜME VARIM TÜMDEN GELİM
6) YARGI - ÖNYARGI
7) GERİ BİLDİRİM VERME FARKLI BAKIŞ AÇILARI GELİŞTİRME
8) VİZE - ARA SINAV
9) ELEŞTİREL DÜŞÜNNMENİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
10) Müşteri ilişkilerine, rekabete ve verimliliğe katkıları SUNUM
11) Etkili iletişim ve etkili dinleme
12) KÜLTÜR VE JENERASYON
13) 21. yüzyılda mekanikleştirilemeyen (sosyal) becerilerin geliştirilmesinin önemi
14) Öğrenmeyi öğrenme (Learnability)- Disiplinlerarası hareketliliği geliştirme
15) FİNAL
16)

Sources

Course Notes / Textbooks: Richard Paul – Linda Elder, Kritik Düşünme, Pearson (Nobel Yayınları), 2020
References: - Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015.
- E. F. Schumacher, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz, Küre Yayınları, 2016.
- Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014.
- Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011.
- Alev Alatlı, Ben Öyle Düşünüyorum Demekle Olmuyor,Everest Yayınları, 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Outcomes

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
total %
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 0
PERCENTAGE OF FINAL WORK %
total %