Public Relations and Advertising | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | PRA261 | ||||||||
Ders İsmi: | Critical Thinking | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Fall |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Language of instruction: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Yes | ||||||||
Type of course: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Course Level: |
|
||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||
Course Coordinator : | Dr. ŞENAY ÇAYLAN | ||||||||
Course Lecturer(s): |
Assoc. Prof. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI |
||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | To gain awareness, reliability and consistency about the processes of acquiring, questioning, analyzing objectively and accurately, scientifically grounding, transferring and structuring information. |
Course Content: | Basic and higher order thinking skills Concept of thinking and critical thinking skill / • Developing ways of accessing information • Restructuring information, evaluating information from many aspects and reaching a logical and ethical conclusion, deepening in knowledge • Interdisciplinary relationship: Importance of context, association, comparison in knowledge Critical thinking in employment: • Contribution to productivity • Contribution to competitiveness • Contribution to customer relationship The relationship between critical thinking and culture Critical thinking and generation relationship Critical thinking and artificial intelligence |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Yaratıcı düşünme- Yansıtıcı düşünme Derinlemesine düşünme- Hipotez güdümlü düşünme – Eleştirel düşünme) | |
2) | Kişinin kendi düşüncesinin farkında olması, sorumluluk alma, planlama, değerlendirme, karar verme ve kontrol etme becerileri | |
3) | SORGULAMA YANSITMA | |
4) | ANALİZ SENTEZ - ARAŞTIRMA | |
5) | TÜME VARIM TÜMDEN GELİM | |
6) | YARGI - ÖNYARGI | |
7) | GERİ BİLDİRİM VERME FARKLI BAKIŞ AÇILARI GELİŞTİRME | |
8) | VİZE - ARA SINAV | |
9) | ELEŞTİREL DÜŞÜNNMENİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER | |
10) | Müşteri ilişkilerine, rekabete ve verimliliğe katkıları | SUNUM |
11) | Etkili iletişim ve etkili dinleme | |
12) | KÜLTÜR VE JENERASYON | |
13) | 21. yüzyılda mekanikleştirilemeyen (sosyal) becerilerin geliştirilmesinin önemi | |
14) | Öğrenmeyi öğrenme (Learnability)- Disiplinlerarası hareketliliği geliştirme | |
15) | FİNAL | |
16) |
Course Notes / Textbooks: | Richard Paul – Linda Elder, Kritik Düşünme, Pearson (Nobel Yayınları), 2020 |
References: | - Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015. - E. F. Schumacher, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz, Küre Yayınları, 2016. - Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014. - Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011. - Alev Alatlı, Ben Öyle Düşünüyorum Demekle Olmuyor,Everest Yayınları, 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|
Program Outcomes |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
total | % | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 0 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % | |
total | % |