Week |
Subject |
Related Preparation |
2) |
- Features of expression
- Types of Expression - Ways to Improve the Thought
- Text Review - Text Planning |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara. |
2) |
An Overview of World Languages
Languages by structure
Languages by origin
The Position of Turkish Among World Languages
The Historical Development of Turkish Language
Historical Periods of the Turkish Language. |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi
Atatürk Üniversitesi Açıköğreitm Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2019
|
3) |
- Writing Stage
- Paragraph
- Spelling of Numbers
- Spelling of Compound Words
- Compound Words that are Written Separately |
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma |
3) |
Vocabulary of Turkish Language
Terms
Idioms
Proverbs
Reduplicatives
Dialect Elements
Borrowings
Slang
Blessings-Curses (Applause-Blame)
Formulaic Expressions |
|
4) |
Phonetics
What is sound?
Sound harmonies
Phonetic phenomena |
|
4) |
- Writing Some Appendices and Conjunctions
- Spelling Days, Months and Dates
- Sonics |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000. |
4) |
Phonetics
What is sound?
Sound harmonies
Phonetic phenomena |
|
5) |
Punctuation marks |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
Punctuation marks |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
- Eloquence
- Casual Conversation
- One Person Conversations
- Mass Speeches |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
6) |
The importance of using proper Turkish
The importance of spelling
Rules of orthography |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
6) |
The importance of using proper Turkish
The importance of spelling
Rules of orthography |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
7) |
Grammar (noun, verb, adjective, pronoun) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8) |
Grammar (adverb, preposition, conjunction)
Mid-term evaluation |
- Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
Elements of the Sentence
|
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
incomprehensibility |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11) |
Instructional Texts (petition, letter, report, minutes) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12) |
Instructional Texts (Biography, Essay, Anecdote)
Midterm 2 |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
13) |
Poem |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Instructional Texts (Criticism, Chat, Memoir, Diary) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14) |
Overview |
. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Student gains the ability to produce original works of art and to works interdisciplinary. |
1 |
2) |
Student gains the ability to research, analyzes and evaluates art works |
1 |
3) |
Student gains critical thinking skills. |
1 |
4) |
Student gains the ability to define and apply the techniques of artistic materials. |
1 |
5) |
Student gains the ability to express herself/himself in the artistic field. |
3 |
6) |
Student gains the ability to use the techniques and innovations required in the artistic field. |
1 |
7) |
Student gains the ability to look at the innovations and changes of the age from an artistic point of view. |
3 |
8) |
Student gains the ability to transfer creativity to visuality. |
1 |
9) |
Student gains the ability to research, observe, interpret and evaluate. |
3 |
10) |
Student gains the ability to share social, cultural and societal problems with the society, together with professional self-confidence in the artistic field. |
5 |
11) |
Student gains the ability to choose the most appropriate tools and demonstrates the necessary technical competence while transforming a content, concept into an art work |
4 |
12) |
Student gains the ability to see and perceive the order, knowledge and functioning of nature with an aesthetic point of view. |
5 |