Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Overview and History of Occupational Health and Safety |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
2) |
Occupational Health and Safety in the world and Turkey |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
|
3) |
Risk Management and Risk Assessment |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012. |
4) |
OHSAS 18000 Occupational Health and Safety Management System |
GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. |
5) |
Ergonomics |
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
6) |
Work Accidents |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
|
7) |
General Evaluation Before Quiz-1 |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. |
8) |
Occupational Hygiene and Occupational Diseases - Quiz 1 |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
9) |
Working Environment |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
10) |
Emergency Management |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
11) |
Personal Protection Policies (Personal Protectors) |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
12) |
Health and Safety Signs at Workplace - Quiz 2 |
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği. |
13) |
Evaluation of Groups in Terms of Occupational Health and Safety in the face of Special Politics - Shift Study and Night Work |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
14) |
General Evaluation Before the Final |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To have knowledge and practice about basic theories and principles of communication, visual communication, design and graphic design |
|
2) |
To be able to criticise and evaluate applications related to graphic design and graphical communication |
|
3) |
To have a theoretical and practical infrastructure related to the field and able to solve any visual design problem |
|
4) |
To be able to create contemporary, effective visual expression language in design, to observe, understand and question changes in social and cultural structure
|
|
5) |
Be able to develop advertising campaigns and concepts in advertising agencies, design studios, companies' advertising departments |
|
6) |
Be able to reveal creative, original, contemporary and aesthetic graphic design products and projects |
|
7) |
Be able to present and demonstrate projects and gain practical experience |
|
8) |
Be able to produce design applications in computer environment to graphic software |
|
9) |
To follow changing communication and design viewpoints, to develop professional knowledge and skills |
|
10) |
Be able to develop professional strategies and plans for all processes such as design idea, sketch, application printing and presentation |
|
11) |
Be able to design communication ways related to visual and linguistic narration |
|
12) |
Access to competence in team work in a harmonious, productive and effective manner |
|
13) |
Be able to use verbal, written and visual communication language effectively and correctly in order to prepare advanced presentations |
|
14) |
Gaining awareness of the need for lifelong learning in the field of graphic design |
|
15) |
To be able to provide continuity of knowledge and skill development related to the field |
|