Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Overview and History of Occupational Health and Safety |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
2) |
Occupational Health and Safety in the world and Turkey |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
|
3) |
Risk Management and Risk Assessment |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012. |
4) |
OHSAS 18000 Occupational Health and Safety Management System |
GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. |
5) |
Ergonomics |
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
6) |
Work Accidents |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
|
7) |
General Evaluation Before Quiz-1 |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Raporu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 2012.
GÖRÇÜN, Ömer Faruk ve ERDAL, Murat, Tehlikeli Madde Lojistiği ve İş Güvenliği. Beta Yayıncılık, İstanbul, 2010.
KÖLÜK, Nihat, DİLSİZ, İrfan ve KARTAL, Cafer S., Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. |
8) |
Occupational Hygiene and Occupational Diseases - Quiz 1 |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
9) |
Working Environment |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
10) |
Emergency Management |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
11) |
Personal Protection Policies (Personal Protectors) |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
12) |
Health and Safety Signs at Workplace - Quiz 2 |
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği. |
13) |
Evaluation of Groups in Terms of Occupational Health and Safety in the face of Special Politics - Shift Study and Night Work |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013. |
14) |
General Evaluation Before the Final |
AKPINAR, Teoman, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
ALTINEL, Hüseyin, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Detay Yayıncılık, Ankara, 2013.
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Yönetmeliği. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Connects the basic concepts of art and design and has knowledge of the interdisciplinary interaction that his field is related to. |
|
2) |
Gains the design background related to the field of game design expertise. |
|
3) |
Produces innovative and creative solutions by gaining the ability to combine the theoretical knowledge acquired for game design with practice. |
|
4) |
Follows the developments in his field, develops original artistic analyzes by producing rational ideas for current and potential problems. |
|
5) |
Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of design by providing the integrity of theory and practice. |
|
6) |
Have the competence to take an active role and responsibility individually and in teamwork. |
|
7) |
By integrating the knowledge gained in the field of basic design with the competence he/she has with a critical and questioning approach, he/she evaluates them to produce new ideas and gains the awareness of lifelong learning. |
|
8) |
By closely following national and international issues, he/she has the awareness of raising awareness about social problems and use this competence for artistic works related to their field. |
|
9) |
By using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, he/she acquires knowledge in the field of international design, follows the researches and shares with his colleagues. |
|
10) |
Uses the information and communication technologies required by the design field with the Advanced Level of the European Computer Use License. |
|
11) |
Abstract and concrete concepts; transforms it into creative thinking, aesthetic, innovative and original works. |
|
12) |
Follows the innovations in the field, internalizes ethical principles and has a sense of professional responsibility. |
|