Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Political and Social Structure in Anatolia in the 18th Century
|
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015. |
2) |
Anatolian Principalities and Ottoman Principalities
|
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015. |
3) |
Debates on the Establishment of the Ottoman State |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
|
4) |
The Establishment of the Ottoman State and the Period of Osman Bey
|
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
|
5) |
Orhan Bey Period
|
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
6) |
Murad I Period
|
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
7) |
Foundation Period Ottoman State Structure
|
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
8) |
Midterm |
. |
9) |
Beyazıt I Period |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
10) |
The Battle of Ankara and Afterwards Political Structure in Anatolia
|
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
11) |
Interregnum Period and the Period of Mehmed I (Çelebi Mehmed) |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
12) |
Murad II Period
|
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
13) |
Concept of Conquest in the Establishment Period Ottoman
|
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
14) |
Term Evaluation
|
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
Course Notes / Textbooks: |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
References: |
M. Fuad Köprülü, Osmanlı İmparatorluğunun Kuruluşu, Alfa Yayınları, İstanbul, 2016.
Cemal Kafadar, İki Cihan Aresinde: Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu, Birleşik Yayınevi, İstanbul, 2010.
Oktay Özel-Mehmet Öz, Söğütten İstanbul’a: Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar, İmge Kitabevi, Ankara, 2019.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To Examine concepts related to history discipline, ideas and data with social science research method, define, analyze and discuss topics that have not yet surfaced, and develop recommendations based on relevant scientific findings and evidence. |
5 |
2) |
By using history methodology, to have the skills of critical thinking, creative thinking, interpreting and synthesizing, and work on the field can be carried out independently or jointly. |
5 |
3) |
To inform listeners who are not experts in matters related to history and express thoughts clearly in written and oral form. |
4 |
4) |
To be able to use textbooks containing up-to-date information on general culture and related secondary sciences, as well as high-level knowledge and skills supported by course materials and scientific resources in profession and research. |
4 |
5) |
To collect, solve, interpret information on issues that are not illuminated due to historical information and lack of findings and to share with related persons, institutions and organizations. |
5 |
6) |
Along with the computer software required by the fields, to use advanced informatics and information technologies. |
1 |
7) |
To know the interests, wants and needs of the people working in the field and to recognize the socio-economic and cultural characteristics of the surrounding area; to plan, implement and manage the teaching and learning processes appropriate to these characteristics. To provide active participation of students in the learning process. |
3 |
8) |
To follow the theoretical and practical knowledges in the field of history using at least one foreign language and to share these knowledges with the relevant experts and non-experts. |
1 |
9) |
To support the universality of social, cultural rights in the field; to gain social justice consciousness, and possess historical and cultural heritage. |
3 |
10) |
To strive continuously improve in the field of history and collect, analyze and interpret informations in the field. |
3 |
11) |
To gain access to new knowledge and ideas and life-long learning awareness. |
4 |
12) |
To behave and participate in quality management and processes. |
3 |