Operating Room Services
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: UEC328
Ders İsmi: Organizational Behavior
Ders Yarıyılı: Spring
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Laboratory ECTS
2 0 0 4
Language of instruction: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Associate TR-NQF-HE:5. Master`s Degree QF-EHEA:Short Cycle EQF-LLL:5. Master`s Degree
Mode of Delivery: E-Learning
Course Coordinator : Öğr.Gör. ULAŞ GÜLTEN
Course Lecturer(s): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: The organization consists of the production relations of employees who come together to achieve predetermined goals. Employees exhibit behaviors that are suitable for performing the tasks required in the functioning of the organization. Organizational behavior aims to understand human behavior within the organization and to make the employee more effective, efficient and successful. Thanks to this course, students are provided with the opportunity to learn about the market order and what business life brings, and to raise their awareness.
Course Content: Explaining general and basic information about organizational behavior, organizational culture, groups and communication in organizations, job satisfaction and motivation, effective leadership, teamwork, organizational stress and stress management, change and conflict in organizations, ethics and current approaches in organizational behavior with conceptual foundations, constitute the content of the course.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) To be able to understand the relationship between organizational structure and culture.
2) To be able to understand different motivational theories that can be used in the organization.
3) To be able to understand human resource management.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) To be able to understand the mechanisms that will improve effective teamwork in the organization.
Learning Competence
1) To be able to understand different approaches to management and leadership.
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Introduction to Organizational Behavior Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
2) Organizational Diversity Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
3) Attitudes and Job Satisfaction, Emotions and Moods Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
4) Personality and Values Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
5) Perception and Individual Decision Making Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
6) Motivation Basics Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
7) Motivation: From Concepts to Practices Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
8) MIDTERM EXAM Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
9) Fundamentals of Group Behavior, Understanding Work Teams Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
10) Communication, Leadership Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
11) Power and Politics, Conflict and Negotiation Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
12) Fundamentals of Organizational Structure, Organizational Culture Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
13) Human Resources Policies and Practices Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
14) Organizational Change and Stress Management Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Sources

Course Notes / Textbooks: Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
References: Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Outcomes
1) To be able to have basic theoretical and practical knowledge about the field of operating room services.
2) Use of theoretical domain knowledge in practice.
3) To know the basic, professional and legal regulations related to the field and to be able to act accordingly.
4) To be able to use information and communication technologies related to their field, to transfer their professional knowledge through written, verbal / nonverbal communication.
5) To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values.
6) Having the ability to coordinate between units and to communicate well.
7) To be able to improve the knowledge, skills and competences related to the field with the awareness of lifelong learning and to develop oneself personally and professionally.
8) To have general terminology .
9) Ability to act in accordance with quality management and processes and participate in these processes.
10) To prepare the surgery room for operation.
11) Accepting the patient in the operating room and managing the process when transferring it to the post-operative clinic.
12) To be able to use basic knowledge and skills related to the field, to interpret and evaluate data and to be able to identify and solve potential problems.
13) To be able to apply changing techniques depending on technological developments, to be able to use new tools and devices.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) To be able to have basic theoretical and practical knowledge about the field of operating room services.
2) Use of theoretical domain knowledge in practice.
3) To know the basic, professional and legal regulations related to the field and to be able to act accordingly.
4) To be able to use information and communication technologies related to their field, to transfer their professional knowledge through written, verbal / nonverbal communication.
5) To be able to express social, scientific, cultural and professional ethical values.
6) Having the ability to coordinate between units and to communicate well.
7) To be able to improve the knowledge, skills and competences related to the field with the awareness of lifelong learning and to develop oneself personally and professionally.
8) To have general terminology .
9) Ability to act in accordance with quality management and processes and participate in these processes.
10) To prepare the surgery room for operation.
11) Accepting the patient in the operating room and managing the process when transferring it to the post-operative clinic.
12) To be able to use basic knowledge and skills related to the field, to interpret and evaluate data and to be able to identify and solve potential problems.
13) To be able to apply changing techniques depending on technological developments, to be able to use new tools and devices.

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 50
Final 1 % 50
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 50
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 50
total % 100