Week |
Subject |
Related Preparation |
2) |
- Features of expression
- Types of Expression - Ways to Improve the Thought
- Text Review - Text Planning |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara. |
2) |
An Overview of World Languages
Languages by structure
Languages by origin
The Position of Turkish Among World Languages
The Historical Development of Turkish Language
Historical Periods of the Turkish Language. |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi
Atatürk Üniversitesi Açıköğreitm Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2019
|
3) |
- Writing Stage
- Paragraph
- Spelling of Numbers
- Spelling of Compound Words
- Compound Words that are Written Separately |
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma |
3) |
Vocabulary of Turkish Language
Terms
Idioms
Proverbs
Reduplicatives
Dialect Elements
Borrowings
Slang
Blessings-Curses (Applause-Blame)
Formulaic Expressions |
|
4) |
Phonetics
What is sound?
Sound harmonies
Phonetic phenomena |
|
4) |
- Writing Some Appendices and Conjunctions
- Spelling Days, Months and Dates
- Sonics |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000. |
4) |
Phonetics
What is sound?
Sound harmonies
Phonetic phenomena |
|
5) |
Punctuation marks |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
Punctuation marks |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
5) |
- Eloquence
- Casual Conversation
- One Person Conversations
- Mass Speeches |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
- TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
6) |
The importance of using proper Turkish
The importance of spelling
Rules of orthography |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
6) |
The importance of using proper Turkish
The importance of spelling
Rules of orthography |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
7) |
Grammar (noun, verb, adjective, pronoun) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8) |
Grammar (adverb, preposition, conjunction)
Mid-term evaluation |
- Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
Elements of the Sentence
|
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9) |
incomprehensibility |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11) |
Instructional Texts (petition, letter, report, minutes) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12) |
Instructional Texts (Biography, Essay, Anecdote)
Midterm 2 |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık |
13) |
Poem |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Instructional Texts (Criticism, Chat, Memoir, Diary) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14) |
Overview |
. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Connects the basic concepts of art and design and has knowledge of the interdisciplinary interaction that his field is related to. |
|
2) |
Gains the design background related to the field of game design expertise. |
|
3) |
Produces innovative and creative solutions by gaining the ability to combine the theoretical knowledge acquired for game design with practice. |
|
4) |
Follows the developments in his field, develops original artistic analyzes by producing rational ideas for current and potential problems. |
|
5) |
Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of design by providing the integrity of theory and practice. |
|
6) |
Have the competence to take an active role and responsibility individually and in teamwork. |
|
7) |
By integrating the knowledge gained in the field of basic design with the competence he/she has with a critical and questioning approach, he/she evaluates them to produce new ideas and gains the awareness of lifelong learning. |
|
8) |
By closely following national and international issues, he/she has the awareness of raising awareness about social problems and use this competence for artistic works related to their field. |
|
9) |
By using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, he/she acquires knowledge in the field of international design, follows the researches and shares with his colleagues. |
|
10) |
Uses the information and communication technologies required by the design field with the Advanced Level of the European Computer Use License. |
|
11) |
Abstract and concrete concepts; transforms it into creative thinking, aesthetic, innovative and original works. |
|
12) |
Follows the innovations in the field, internalizes ethical principles and has a sense of professional responsibility. |
|