Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
- Features of expression
- Types of Expression - Ways to Improve the Thought
- Text Review - Text Planning |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara. |
2) |
An Overview of World Languages
Languages by structure
Languages by origin
The Position of Turkish Among World Languages
The Historical Development of Turkish Language
Historical Periods of the Turkish Language. |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi
Atatürk Üniversitesi Açıköğreitm Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2019 |
3) |
- Writing Stage
- Paragraph
- Spelling of Numbers
- Spelling of Compound Words
- Compound Words that are Written Separately |
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma |
4) |
Phonetics
What is sound?
Sound harmonies
Phonetic phenomena |
|
5) |
Punctuation marks |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
6) |
The importance of using proper Turkish
The importance of spelling
Rules of orthography |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
7) |
Grammar (noun, verb, adjective, pronoun) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8) |
Mid-term exam |
|
9) |
Elements of the Sentence |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
10) |
Grammar (adverb, preposition, conjunction) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11) |
- Writing Some Appendices and Conjunctions
- Spelling Days, Months and Dates
- Sonics |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000. |
12) |
incomprehensibility |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Overview |
|
14) |
final exam |
|
Course Notes / Textbooks: |
Dersin hocası tarafından hazırlanan ders notları ve slaytlar. /
Ledure notesand slides prepared by the course instructor. |
References: |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Individual and team working harmoniously in , to contribute to the group in teamwork |
|
2) |
To define the concepts related to animation |
|
3) |
To define the traditional animation art |
|
4) |
Ability to design animation projects |
|
5) |
Computer animation and be able to match the interaction |
|
6) |
To define the animation construction |
|
7) |
In the process , identify the change of animation art |
|
8) |
To be able to match the video and animation art |
|
9) |
Ability to define concepts related to digital images |
|
10) |
To be able to match the game and animation ar |
|
11) |
Ability to use two -dimensional computer animation program |
|
12) |
Ability to use 3D computer animation program |
|
13) |
Vector and bitmap image , using the created softwares |
|
14) |
Ability to design animation projects |
|
15) |
Ability to design game projects |
|
16) |
In the animation , to make the conceptual design |
|
17) |
Ability to use animation and video |
|
18) |
Ability to design traditional animation projects |
|
19) |
Follow the developments in science and technology in animation and self- renewing won consciousness |
|
20) |
Creative thinking and ethical knowledge |
|
21) |
To carry out work in the field and in the world to follow the technological development level of knowledge of foreign languages |
|