İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL311 | ||||||||
Ders İsmi: | Modern Literature I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEMA BULUTSUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yirminci yüzyıl başında değişen dünyayı ve edebiyatı bilim, felsefe, sanat gibi kültürel alanlardaki gelişmeler aracılığıyla tanıtmak ve günümüz sanatının da temelini atan modernizme ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | İngiliz ve dünya edebiyatının modernist metinleri aracılığıyla bu dönemin düşünce ve yazma biçimini ortaya koyan düzyazı, öykü ve şiirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernizme giriş | Willa Cather, “The Novel Demeuble” Marianne Dekoven, “Modernism and Gender” |
2) | Modernist yaklaşım: eski metinlerin yeniden yazımı | Sylvia Townsend Warner, “Women as Writers” Sylvia Townsend Warner,”“Bluebeard’s Daughter” Angela Carter, “The Bloody Chamber” Perrault's fairy tale “Bluebeard” |
3) | T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent" Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic” May Sinclair, “Prufrock and Other Observations” | T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent" Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic” May Sinclair, “Prufrock and Other Observations” |
4) | T. S. Eliot, “The Love Song of J. A. Prufrock" | |
5) | T. S. Eliot “The Waste Land | |
6) | Ezra Pound | Ezra Pound, “A Retrospect” Ezra Pound, “A Few Donts” Ezra Pound, “In a Station of the Metro” Ezra Pound, "Hugh Selvyn Mauberley" May Sinclair “The Reputation of Ezra Pound” |
7) | Hilda Doolittle, H.D | H.D., “Notes on Thought and Vision” H.D. “Cities" H.D., “Sheltered Garden” H.D. "Eurydice" May Sinclair “The Poems of H.D.” |
8) | Rebecca West | Rebecca West, “The World’s Worst Failure” Rebecca West, “Indissoluble Matrimony” Rebecca West, “How Writing is Written” |
9) | Antonia White | Antonia White, “The House of Clouds” |
10) | W. B. Yeats | William Butler Yeats: "The Second Coming," "Easter 1916," "No Second Troy," "Sailing to Byzantium", "Crazy Jane" poems |
11) | Literary Paternity Anna Wickham | Anne Wickham, “Divorce”, Anne Wickham, “The Angry Woman” Sandra Gilbert, Literary Paternity |
12) | Dorothy Richardson | D. Richardson, "Women and Future" |
13) | Dorothy Richardson | Dorothy Richardson, " About Punctuation" |
14) | Gertrude Stein | Gertrude Stein, “What Are Master-pieces and Why Are There so Few of Them,” |
Ders Notları / Kitaplar: | Willa Cather, “The Novel Demeuble” Marianne Dekoven, “Modernism and Gender” Sylvia Townsend Warner, “Women as Writers” Sylvia Townsend Warner,”“Bluebeard’s Daughter” Angela Carter, “The Bloody Chamber” Perrault's fairy tale “Bluebeard” Edna St. Vincent, "Bluebeard" T. S. Eliot, “The Love Song of J. A. Prufrock,” Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic” May Sinclair, “Prufrock and Other Observations” T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent” T. S. Eliot “The Waste Land H.D., “Notes on Thought and Vision” H.D. “Cities" H.D., “Sheltered Garden” H.D. "Eurydice" May Sinclair “The Poems of H.D.” Ezra Pound, “A Retrospect” Ezra Pound, “A Few Donts” Ezra Pound, “In a Station of the Metro” May Sinclair “The Reputation of Ezra Pound” Rebecca West, “The World’s Worst Failure” Rebecca West, “Indissoluble Matrimony” Rebecca West, “How Writing is Written” Antonia White, “The House of Clouds” William Butler Yeats, "The Second Coming," "Easter 1916," "No Second Troy," "Sailing to Byzantium", "Crazy Jane" poems Anne Wickham, “Divorce”, Anne Wickham, “The Angry Woman” Sandra Gilbert, Literary Paternity Dorothy Richardson, “Women and the Future” Dorothy Richardson, “About Punctuation” Gertrude Stein, “What Are Master-pieces and Why Are There so Few of Them,” |
Diğer Kaynaklar: | Michael Levenson, ed. Cambridge Companion to Modernism Bonnie Kime Scott, ed. The Gender of Modernism: A Critical Anthology |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | ||||||||||||||
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | ||||||||||||||
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | ||||||||||||||
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | ||||||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | ||||||||||||||
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | ||||||||||||||
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | ||||||||||||||
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | ||||||||||||||
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | ||||||||||||||
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | ||||||||||||||
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | ||||||||||||||
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | ||||||||||||||
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | |
2) | İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | |
3) | Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | |
5) | Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | |
7) | Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | |
9) | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | |
10) | Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | |
11) | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | |
12) | İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | |
13) | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | |
14) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
15) | Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |