İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL311
Ders İsmi: Modern Literature I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEMA BULUTSUZ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yirminci yüzyıl başında değişen dünyayı ve edebiyatı bilim, felsefe, sanat gibi kültürel alanlardaki gelişmeler aracılığıyla tanıtmak ve günümüz sanatının da temelini atan modernizme ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
Dersin İçeriği: İngiliz ve dünya edebiyatının modernist metinleri aracılığıyla bu dönemin düşünce ve yazma biçimini ortaya koyan düzyazı, öykü ve şiirler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çeşitli ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonları tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ütopist ve karşıt ütopyacı vizyonlar üzerinde yoğunlaşan bir dizi edebi metini şekil ve içerik açısından analiz edebilir.
2) Ikisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ütopyalar ve distopyaların nasıl siyasi, sosyal ve kültürel eleştiriler olduklarını anlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ütopyalar ve distopyaların nasıl aynı madalyonun iki yüzü olduklarının bilincine varır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modernizme giriş Willa Cather, “The Novel Demeuble” Marianne Dekoven, “Modernism and Gender”
2) Modernist yaklaşım: eski metinlerin yeniden yazımı Sylvia Townsend Warner, “Women as Writers” Sylvia Townsend Warner,”“Bluebeard’s Daughter” Angela Carter, “The Bloody Chamber” Perrault's fairy tale “Bluebeard”
3) T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent" Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic” May Sinclair, “Prufrock and Other Observations” T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent" Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic” May Sinclair, “Prufrock and Other Observations”
4) T. S. Eliot, “The Love Song of J. A. Prufrock"
5) T. S. Eliot “The Waste Land
6) Ezra Pound Ezra Pound, “A Retrospect” Ezra Pound, “A Few Donts” Ezra Pound, “In a Station of the Metro” Ezra Pound, "Hugh Selvyn Mauberley" May Sinclair “The Reputation of Ezra Pound”
7) Hilda Doolittle, H.D H.D., “Notes on Thought and Vision” H.D. “Cities" H.D., “Sheltered Garden” H.D. "Eurydice" May Sinclair “The Poems of H.D.”
8) Rebecca West Rebecca West, “The World’s Worst Failure” Rebecca West, “Indissoluble Matrimony” Rebecca West, “How Writing is Written”
9) Antonia White Antonia White, “The House of Clouds”
10) W. B. Yeats William Butler Yeats: "The Second Coming," "Easter 1916," "No Second Troy," "Sailing to Byzantium", "Crazy Jane" poems
11) Literary Paternity Anna Wickham Anne Wickham, “Divorce”, Anne Wickham, “The Angry Woman” Sandra Gilbert, Literary Paternity
12) Dorothy Richardson D. Richardson, "Women and Future"
13) Dorothy Richardson Dorothy Richardson, " About Punctuation"
14) Gertrude Stein Gertrude Stein, “What Are Master-pieces and Why Are There so Few of Them,”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Willa Cather, “The Novel Demeuble”

Marianne Dekoven, “Modernism and Gender”

Sylvia Townsend Warner, “Women as Writers”

Sylvia Townsend Warner,”“Bluebeard’s Daughter”
Angela Carter, “The Bloody Chamber”
Perrault's fairy tale “Bluebeard”
Edna St. Vincent, "Bluebeard"

T. S. Eliot, “The Love Song of J. A. Prufrock,”
Rebecca West, “What is Mr. Eliot’s authority as a Critic”
May Sinclair, “Prufrock and Other Observations”

T. S. Eliot, “Tradition and Individual Talent”
T. S. Eliot “The Waste Land

H.D., “Notes on Thought and Vision”
H.D. “Cities"
H.D., “Sheltered Garden”
H.D. "Eurydice"
May Sinclair “The Poems of H.D.”

Ezra Pound, “A Retrospect”
Ezra Pound, “A Few Donts”
Ezra Pound, “In a Station of the Metro”
May Sinclair “The Reputation of Ezra Pound”

Rebecca West, “The World’s Worst Failure”
Rebecca West, “Indissoluble Matrimony”
Rebecca West, “How Writing is Written”

Antonia White, “The House of Clouds”
William Butler Yeats, "The Second Coming," "Easter 1916," "No Second Troy,"
"Sailing to Byzantium", "Crazy Jane" poems

Anne Wickham, “Divorce”,
Anne Wickham, “The Angry Woman”

Sandra Gilbert, Literary Paternity


Dorothy Richardson, “Women and the Future”

Dorothy Richardson, “About Punctuation”

Gertrude Stein, “What Are Master-pieces and Why Are There so Few of Them,”
Diğer Kaynaklar: Michael Levenson, ed. Cambridge Companion to Modernism

Bonnie Kime Scott, ed. The Gender of Modernism: A Critical Anthology

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %