Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Types of Academic Articles and Research Process |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
|
2) |
Structure and Content of the Research Report |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
|
3) |
Academic Plagiarism and Correct Citations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
4) |
Clear and Holistic Writing |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
5) |
Abstract Writing (Application Example) |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
6) |
Introduction Writing ( Application Example ) |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
7) |
Conclusion and Discussion Writing (Practical Example) |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
8) |
Exam |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
9) |
Student Presentations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
10) |
Student Presentations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
11) |
Student Presentations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
12) |
Student Presentations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
13) |
Student Presentations |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
14) |
Öğrenci Sunumları |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
15) |
final exam |
1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To master the basic concepts, theories and historical development of psychology as a science department |
4 |
2) |
To know the subareas of psychology, to have knowledge about methods and practices of these areas |
5 |
3) |
To have contemporary, theoretical and practical knowledge in the field of mental health |
4 |
4) |
To have the ability to interpret, analyze, evaluate and develop solutions based on science using knowledge and skills |
5 |
5) |
To be able to understand the cognitive, physiological, emotional and behavioral processes of individuals as a whole |
4 |
6) |
To carry out researches and studies that will benefit to society by using advanced knowledge and skills in the field |
5 |
7) |
To share the ideas about the psychology field by communicating effectively with other people |
4 |
8) |
To be able to follow scientific developments by always aiming at self-improvement |
5 |
9) |
To have awareness of social responsibility, being sensitive to social and individual problems |
4 |
10) |
To be able to critically interpret and analyze advanced knowledge and skills related to the field of psychology |
5 |
11) |
To conduct an independent study by using scientific methods |
4 |