Psychology
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: PSY124
Ders İsmi: Presentation and Writing Skills in Psychology
Ders Yarıyılı: Spring
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Laboratory ECTS
3 0 0 6
Language of instruction: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Required
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: E-Learning
Course Coordinator : Asst. Prof. Dr. YUNUS YÜCEL
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: The aim of this course is to learn the rules of writing scientific articles and to gain the skills of writing articles. In addition, the ability to make a presentation on a scientific subject using bibliography is tried to be gained by the students.
Course Content: The content of this course consists of Academic Article Types and Research Process, Structure and Content of the Research Report, Academic Plagiarism and Correct Citation Forms, Clear and Holistic Writing, Abstract, Introduction and Discussion Writing, and Student Presentations.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Learns the stages of the research process.
2) Gains knowledge of the elements in the structure of the research report.
3) Gains skills on correct bibliography.
4) Gain skills in clear and holistic writing.
5) Gains the skill of making presentations.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Types of Academic Articles and Research Process 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
2) Structure and Content of the Research Report 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
3) Academic Plagiarism and Correct Citations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
4) Clear and Holistic Writing 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
5) Abstract Writing (Application Example) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
6) Introduction Writing ( Application Example ) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
7) Conclusion and Discussion Writing (Practical Example) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
8) Exam 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
9) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
10) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
11) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
12) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
13) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
14) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
15) final exam 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler

Sources

Course Notes / Textbooks: -----
References: 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Outcomes
1) To master the basic concepts, theories and historical development of psychology as a science department
2) To know the subareas of psychology, to have knowledge about methods and practices of these areas
3) To have contemporary, theoretical and practical knowledge in the field of mental health
4) To have the ability to interpret, analyze, evaluate and develop solutions based on science using knowledge and skills
5) To be able to understand the cognitive, physiological, emotional and behavioral processes of individuals as a whole
6) To carry out researches and studies that will benefit to society by using advanced knowledge and skills in the field
7) To share the ideas about the psychology field by communicating effectively with other people
8) To be able to follow scientific developments by always aiming at self-improvement
9) To have awareness of social responsibility, being sensitive to social and individual problems
10) To be able to critically interpret and analyze advanced knowledge and skills related to the field of psychology
11) To conduct an independent study by using scientific methods

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) To master the basic concepts, theories and historical development of psychology as a science department 4
2) To know the subareas of psychology, to have knowledge about methods and practices of these areas 5
3) To have contemporary, theoretical and practical knowledge in the field of mental health 4
4) To have the ability to interpret, analyze, evaluate and develop solutions based on science using knowledge and skills 5
5) To be able to understand the cognitive, physiological, emotional and behavioral processes of individuals as a whole 4
6) To carry out researches and studies that will benefit to society by using advanced knowledge and skills in the field 5
7) To share the ideas about the psychology field by communicating effectively with other people 4
8) To be able to follow scientific developments by always aiming at self-improvement 5
9) To have awareness of social responsibility, being sensitive to social and individual problems 4
10) To be able to critically interpret and analyze advanced knowledge and skills related to the field of psychology 5
11) To conduct an independent study by using scientific methods 4

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
total %
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 0
PERCENTAGE OF FINAL WORK %
total %