Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY124
Ders İsmi: Psikolojide Sunum ve Yazma Becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YUNUS YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: bu dersin amacı bilimsel makale yazma kuralarını öğrenme ve makale yazma
becerilerini kazandırmadır. Ayrıca , bilimsel bir konuda kaynakça kullanarak bir sunum yapma becerisi öğrencilere kazandırılmaya çalışılır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, Akademik Makale Türleri ve Araştırma Süreci, Araştırma Raporunun Yapısı ve İçeriği, Akademik Aşırmacılık ve Doğru Kaynak Gösterme Şekilleri, Açık ve Bütüncül Yazma, Özet, Giriş ve Tartışma Yazımı ile Öğrenci Sunumlarından oluşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırma sürecinin aşamalarını öğrenir.
2) Araştırma raporu yapısında yer alan unsurlar konusunda bilgi sahibi olur.
3) Doğru Kaynakça gösterimi konusunda beceri kazanır.
4) Açık ve bütüncül yazma konusunda beceri kazanır.
5) Sunum yapma becerisi kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akademik Makale Türleri ve Araştırma Süreci 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
2) Araştırma Raporunun Yapısı ve İçeriği 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
3) Akademik Aşırmacılık ve Doğru Kaynak Gösterme Şekilleri 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
4) Açık ve Bütüncül Yazma 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
5) Özet Yazımı ( Uygulama Örneği) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
6) Giriş Yazımı ( Uygulama Örneği ) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
7) Sonuç ve Tartışma Yazımı ( Uygulama Örneği) 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
8) Ara Sınav 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
9) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
10) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
11) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
12) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
13) Öğrenci Sunumları 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
14) Student Presentations 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler
15) final sınavı 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları 2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi 3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -----
Diğer Kaynaklar: 1. Amerikan Psikoloji Derneği Yazım Klavuzu6.Basım’ın Türkçesi, 2015. Kaknüs Yayınları
2. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı-4. Baskı 2015.Başkent Üniversitesi
3. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılan makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 4
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 5
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 4
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 4
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 5
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 5
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %