İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD212
Ders İsmi: Maket ile Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BERKAY BEKTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Maket malzemeleri, ölçek, mekanı 3 boyutlu kavrama prensiplerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Maket ile tasarlamanın proje tasarım sürecindeki önemi tartışılacaktır. Maket malzemelerinin tanıtılması ve çeşitli tekniklerin öğrencilere aktarılması sağlanacaktır. Uygulamalar ile 1/100 ölçekte arazi ve bina maketleri üretilecek, 1/50 ölçekte kesit maket ve rölyef maket gibi farklı teknikler, 1/20 ölçekte de iç mimari kararların yansıtıldığı iç mekân maketleri üretilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mekan tasarımında maketin bir tasarım aracı olarak önemini kavrayabilme
2) Ölçek, Maket araç ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme
3) Asal form ve tasarlama bilgisi hakkında bilgi sahibi olabilme
4) Farklı malzemeleri bir arada kullanabilme
5) Mekanı Üç boyutlu ifade edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Genel İçerik Ve İzlence Anlatımı, Maket Malzemelerin Tanıtımı Ön araştırmalar
2) Teknikler: Arazi maketi (Topoğrafya ve çevre binalar, 1/100) Konulara ilişkin ön okumalar
3) Uygulama: Arazi Maketi Asal Formlar, Yanal Ve Üstten Eksiltme Yöntemleri
4) Uygulama: Arazi Maketi Maket çalışmaları
5) Teknikler: Bina Maketi (1/100 tekniği ve malzemelerin kullanımı), Asal Formlar, Yanal Ve Üstten Eksiltme Yöntemleri Konulara ilişkin ön okumalar
6) Uygulama: Bina Maketi, asal formlara yanal ve üst birimsel arttırmalar ve eklemeler yapma yöntemleri Maket Çalışmaları
7) Uygulama: Bina Maketi, Formun Parçalanması Ve Deformasyonu, Makette Strüktür Bilgisi, Formların Bütünleştirilerek Düzenlenmesi Vize Maket Ödevi Konusunun Verilmesi Maket çalışmaları
8) Vize: Maket Sunumları Maket Çalışmaları
9) Teknikler: Kesit ve Rölyef maket yapımı, Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Bilgilendirme Derse ilişkin ön okumalar
10) Uygulama: Kesit ve Rölyef Maket (1/50) Maket Çalışmaları
11) Uygulama: Kesit ve Rölyef Maket (1/50), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi Maket Çalışmaları
12) Teknikler: İç mekan maketleri, Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi Maket Çalışmaları
13) Uygulama: İç mekan Maket (1/20), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi Maket Çalışmaları
14) Uygulama: İç mekan Maket (1/20), Dönem Projeleri Üzerine Maket Tasarımı Kritik Verilmesi Maket Çalışmaları
15) Final jürisi: Maket Sunumları Maket Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimarlık Form ve Geometri / Esen Onat
Form Ve Deformasyon / Alain Borie, Pierre Micheloni, Pierre Pinon
Temel Tasarım / Ali Seylan
Diğer Kaynaklar: Ders İçi Slayt ve Örnek Maketler | Course Slides and Sample Models

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %