Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA211
Ders İsmi: Kültür Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Öğr.Gör. CANAN GÜLSEREN İNAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kültür Tarihini anlamak.
Dersin İçeriği: İlk çağlar, ilk kültürler, Anadolu’da Ortaçağ kültürü: Selçuklu kültürü, Avrupa’da kültürel haraketleri gibi, insanın kökenini, evrimini, biyolojik özelliklerini, toplumsal ve kültürel yanlarını inceleyen bilim dalı olan Antropoloji biliminin bünyesinde anlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlk çağlar, ilk kültürler, Anadolu'da Ortaçağ kültürü; Selçuklu kültürü, Avrupa'da kültür,
2) Farklı medeniyetleri estetik ve kültürel olarak değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kültüre ilişkin, eleştirel bir yaklaşım geliştirir ve disiplinler arası bağlantılar kurabilir.
2) Kültür tarihine dair bilgisini sanatsal çalışmalarında kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kültürün ve kültürel etkinliklerin, oluşumunu, işleyişini, evrimini ve değişimini, ilk çağlardan başlayarak günümüze dek nasıl gerçekleştiğini genel hatlarıyla açıklayabilecek.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk çağ, İlk kültürler, Sözlü anlatım ve görsel sunum,
2) Kültür tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı ve yükselişi 1970'li yıllar, Sözlü anlatım ve görsel sunum,
3) Kültür kavramı ve kuramı, Sözel anlatım ve görsel sunum,
4) Kültür kavramı ve insan, Sözel anlatım ve görsel sunum,
5) İnsan nedir ve kimdir? Sözlü anlatım ve görsel sunum,
6) Ortaçağ dünyası, sözlü anlatım ve powerpoint sunum,
7) Ortaçağ ve Bizans, İstanbul Bizans yapılarını inceleme,
8) VİZE SINAVI Yok
9) Avrupa'da Rönesans Dönemi, Sözlü anlatım ve powerpoint gösterisi,
10) Ortaçağ ve Anadolu, sözlü anlatım ve görsel sunum,
11) Selçuklu Sözlü anlatım ve görsel sunum,
12) Osmanlı kültürü, sözlü anlatım ve görsel sunum,
13) İstanbul Osmanlı yapıları, sözlü anlatım ve görsel sunum,
14) İstanbul Osmanlı yapıları, yerinde inceleme,
15) Kültür ve sanat, sözlü anlatım ve görsel sunum,
16) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://aofsosyoloji.files.wordpress.com/2012/08/kc3bcltc3bcr-tarihi.pdf
Diğer Kaynaklar: "Kültür Sanat, Sanat Kültür", Sıtkı M. ERİNÇ, "İnsan ve Kültür", Bozkurt GÜVENÇ, "Kültür Tarihi", Peter BURKE, "Türklerin Kültür Kökenleri" Ergun CANDAN.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 2
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100