Adalet | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | JUS103 | ||||||||
Ders İsmi: | Demokrasi ve İnsan Hakları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMİH AYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, vb.); analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda demokratik olmayan ülkelerde insan hakları ihlalleri iddiaları ile uğraşan mahkemeleri ve uluslararası siyaset ve ilişkiler üzerinde insan hakları söylemlerinin etkisini analiz etmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, İnsan hakları ihlalleri iddiaları ile uğraşan mahkeme teşkilatı ve uluslararası siyaset ve ilişkiler üzerinde insan haklarının incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Haklarının tanımı ile Hak ve Özgürlüklerin tarihsel gelişimi (İngiltere, Fransa, ABD) | İNSAN HAKLARI HUKUKU, Prof. Dr. Hasan Tahsin FENDOĞLU |
2) | Hak ve Özgürlüklerin Gelişimi ve Türkiye’deki İnsan Hakları Kurumları | |
3) | Demokrasi Kavramı | |
4) | İnsan Haklarının Felsefî Temelleri | |
5) | Türkiye’de İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri: 1982 Anayasasının Öngördüğü Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi | |
6) | Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Yolu | |
7) | Birleşmiş Milletler Çerçevesinde İnsan Haklarının Korunması | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | İnsan Haklarının Korunmasına Yönelik Bölgesel Sistemler: Amerika, Afrika, Avrupa | |
10) | İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Denetim Mekanizmaları | |
11) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde İnsan Haklarının Korunması | |
12) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde İnsan Haklarının Korunması | |
13) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile Öngörülen Koruma Sistemi | |
14) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye |
Ders Notları / Kitaplar: | İNSAN HAKLARI HUKUKU, Prof. Dr. Hasan Tahsin FENDOĞLU İnsan hakları mevzuatı |
Diğer Kaynaklar: | İnsan Hakları Hukuku Kemal Gözler Demokrasi, Toktamış Ateş Hukuk Felsefesine Kısa Bir Giriş Raymond Wacks HUMAN RIGHTS LAW, Professor Dr. Hasan Tahsin FENDOĞLU Human Rights Law, Kemal Gözler Democracy Toktamış Ateş, A Brief Introduction to Philosophy of Law Raymond Wacks |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |