Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV106 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyun ve Oyun Materyalleri Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ENES YÜREK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Okul öncesi dönemi için oyun ve oyun materyallerinin önemini kavrama, oyun temelli öğretim etkinlikleri planlayabilme ve oyun materyalleri geliştirme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Okul öncesi dönemde oyun kavramı ve önemi, oyun materyallerinin nitelikleri ve işlevleri, okul öncesi dönemde çocuğun gelişim alanlarına katkı sağlayacak oyun materyallerinin özellikleri, oyunun ve oyun materyallerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun materyallerin planlamasının yapılması, iki ve üç boyutlu materyaller tasarlanıp yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi Oyunun Doğusu ve Tarihçesine Giriş | Homo Ludens - Johan Huizinga |
2) | Oyunun öğeleri, oyun ve insan, oyunun toplumsal işlevi, çocuk oyunları ve gelişime katkıları, | Oyun, Çocuk, Tiyatro - Prof. Dr. Özdemir Nutku |
3) | Oyunun çocuklara kazandırdığı beceri ve değerler, oyun ve sanat ilişkisi ve oyun temelli öğrenme kuramı | |
4) | Öğrenme ve öğretme sürecinde araç-gereç kullanımın önemi, Kavramsal çerçeve, Eğitsel oyun materyallerinin çocuk gelişimine olan etkileri | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
5) | Eğitsel oyun materyallerinin geliştirilme aşamaları ve özellikleri | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
6) | Kuklaların tanımı ve önemi: Okul öncesinde kukla geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
7) | Maske ve kostümün tanımı ve önemi: Okul öncesinde maske ve kostüm geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
8) | Dolgu oyuncakların tanımı ve önemi: Okul öncesinde dolgu oyuncak geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
9) | Artık Materyallerin tanımı ve önemi: Okul öncesinde artık malzemelerden materyal geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
10) | Özel Eğitimde araç gereç kullanımı: Özel eğitimde kullanılabilecek araç-gereç geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
11) | Ritim araçlarının kullanımı: Ritim araçları geliştirme | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap |
12) | Eğitici Materyal Geliştirme ve Sunma | Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı, Şafak ÖZTÜRK AYNAL, Eğiten Kitap |
13) | Eğitici Materyal Geliştirme ve Sunma | Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı, Şafak ÖZTÜRK AYNAL, Eğiten Kitap |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray ÖZÖZEN DANACI, Eğiten Kitap Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı, Şafak ÖZTÜRK AYNAL, Eğiten Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Homo Ludens - Johan Huizinga Oyun Dünyam Dünyam Oyun, Nurdan ERDURAN, Mahmut YILMAZ, Eğiten Kitap Yayınevi Oyun, Çocuk, Tiyatro - Prof. Dr. Özdemir Nutku, Özgür Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |