Grafik Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD205 | ||||||||
Ders İsmi: | Web ve Mobil Arayüz Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Arayüz tasarımı kavramı irdeleyerek bilgisayar, cep telefonu gibi farklı cihaz ve uygulamalara ilişkin yaratıcı, yenilikçi, sanatsal arayüz tasarımları yapmak. Arayüz tasarımının bileşenlerini inceleyerek etkileşim, kullanılırlık, okunurluk, erişilebilirlik kavramları üzerinde durmak. |
Dersin İçeriği: | Web ve mobil uygulama tasarımları incelenerek etkileşimli arayüz tasarımının özellikleri üzerine durulacaktır. Arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi ilişkisi bağlamında prototip yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin genel içeriğinin paylaşılması ve amacının aktarılması. | |
2) | Arayüz tasarımı nedir? Örnek çalışmaların incelenmesi. | Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları/ Web Siteleri/Forumları, |
3) | Tasarım Fikri Oluşturma ve Tasarım İlkeleri | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose |
4) | Arayüz tasarımının bileşenleri: tipografi, renk, mizanpaj. | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose |
5) | Arayüz tasarımının bileşenleri: Tipografi, renk, mizanpaj | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose |
6) | Web sayfası tasarımına giriş. | |
7) | Web vs mobil | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
8) | Ara sınav | |
9) | Mobil cihazlar ve kullanıcı yaklaşımı | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
10) | Mobil cihaz işletim sistemlerine ait ikon ve uygulama tasarım kuralları | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
11) | Final Projesine giriş | |
12) | Proje uygulamasının değerlendirilmesi. | |
13) | Proje uygulamasının değerlendirilmesi. | |
14) | Final projesinin son değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Oğuzhan Özcan |
Diğer Kaynaklar: | Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları Dribble, Behance |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |||||||||||||
2) Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |||||||||||||
6) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |||||||||||||
7) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |||||||||||||
14) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
7) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |