Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MAC104 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre ve Kentleşme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NUR SEDA ŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çevre ve çevre sorunları, çevre kirliliği, Türkiye'de Anayasal Yönetim Planı, İmar ve Kent bilgisi, Türkiye'de kentleşme süreci, kentsel dönüşüm ve uygulamaları |
Dersin İçeriği: | Çevre ve ekosistem, çevresel atıklar, çevre yönetimi, imar bilgisi, kentleşme, kentsel dönüşüm ve arazi politikaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Çevrenin tanımı, Çevre öğeleri, ekosistem ve çevrebilim | Ders notları |
2) | Çevresel atıklar | Ekoloji ve Çevre Sorunları, Prof. Dr. Y. Muslu. Çevre Koruma, Doç. Dr.Hüseyin Erkul. |
3) | Çevre yönetim bilgisi | |
4) | Doğal kaynaklar ve çevre sorunları | |
5) | Çevre koruma ve çevre sağlığı | |
6) | Çevresel kalkınma planları ve ödev sunumları | |
7) | Kavramsal çerçeve: Kent, kentleşme ve kentsel yönetim | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge kitapevi |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Türkiye’nin yönetim yapısı merkezi yönetim ilkesi, yetki genişliği, yerinden yönetim ilkesi, belediyeler | |
10) | Plan türleri | İmar Bilgisi Planlama-Uygulama-Mevzuat, Prof.Dr. Ferruh Yıldız, Nobel yay. |
11) | Kentsel dönüşüm ve arazi kullanım politikaları | |
12) | Kentsel dönüşüm eylem planı | |
13) | Kentsel tasarım | |
14) | Kentsel dönüşümde proje tasarımı ve uygulama süreci | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Ekoloji ve Çevre Sorunları, Prof. Dr. Y. Muslu. Çevre Koruma, Doç. Dr.Hüseyin Erkul. Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge kitapevi. İmar Bilgisi Planlama-Uygulama-Mevzuat, Prof.Dr. Ferruh Yıldız, Nobel yay. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. | ||||||
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. | ||||||
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır | ||||||
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. | ||||||
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. | ||||||
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. | 5 |
2) | Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. | 5 |
3) | Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
4) | Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır | 5 |
5) | Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. | |
6) | Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. | 5 |
7) | Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |