Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Ders Hakkında Bilgilendirme Hastalıkların sınıflandırması ve kodlanması kavramları tarihi gelişimi ve önemi |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
2) |
Hastalıkların sınıflandırma sisteminin özellikleri ve kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 |
3) |
Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye'deki kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
4) |
ICD-10 sisteminin genel tanıtımı, temel yapısı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
5) |
ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
6) |
Sağlık hizmetlerinde veri ve temel özelikleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
7) |
Vize Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanların hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanımı
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
7) |
Vize Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanların hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanımı
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
8) |
Vize Haftası
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
9) |
Kodlanmış verilerin kullanım alanları
Veri kalitesinin düşük olmasının |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
10) |
Veri kalitesinin düşük olmasının nedenleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
11) |
Klinik kodlama prosedürü |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
12) |
Hastalıkların kodlanmasındaki kuralların hatırlatılması |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
13) |
Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
14) |
Final Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. |
|
2) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. |
|
4) |
Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. |
|
5) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
7) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
8) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
9) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. |
|
11) |
Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. |
|
12) |
Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. |
|