Adalet | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC112 | ||||||||
Ders İsmi: | Finansal Okur Yazarlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET BURAK VARLIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Finansal Okuryazarlık dersinin amacı, bireylerin temel anlamda finansal kavramlara hakim olmasını sağlayabilmektir. Kişilerden sahip olduğu bilgilerle temel düzeyde ve yapacağı işlemlerde kendi finansal kararlarını verir niteliğe sahip olması beklenir. Kişilerin finansal kurumları ve işleyişini anlayabilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Finansal Okuryazarlık dersi, bütçe, tasarruf, yatırım, tüketim, harcama, istek ve ihtiyaç gibi kavramları içerir. Bankalar, Sermaye Piyasası Kurumları, Derecelendirme Kuruluşları gibi finansal kurumların işleyişini anlatır. Gelir ve gider gibi kişinin finansal kararlarını almasını sağlayacak kavramlar üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Okuryazarlık Kavramı | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
2) | İstek ve İhtiyaç Kavramları | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
3) | Para Kavramı ve Para Yerine Kullanılabilen Araçlar | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
4) | Gelir Kavramı ve Gelirin Değerlendirilebilmesi | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
5) | Gider Kavramı ve Giderleri Yönetebilme | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
6) | Tasarruf ve Yatırım Kavramlarının Önemi ve İşleyişi | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
7) | Finansal Planlama ve Bütçeleme | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
8) | Ara Sınav | |
9) | Borçlanma ve borçlanma araçları | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
10) | Yatırım Araçları | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
11) | Finansal Kurumlar | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
12) | Finansal Yönetim | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
13) | Devletlerde ve Çok Uluslu Organizasyonlarda Bütçe, Yatırım ve Tasarruf kavramlarının İşleyişi | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
14) | Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | Etkin Finansal Okuryazarlık, Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
9 |
6 |
7 |
8 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |