Muhasebe ve Vergi Uygulamaları | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC114 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere fikirleri değer ve zenginlik yaratan girişimlere dönüştürmek için gerekli olan yaratıcılık ve inovasyonu destekleyen zihniyeti aktarabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Girişimciliğin temellerini, risklerini, planlama aşamalarını, girişimcilik tiplerini aktarmak ve girişimcilikteki en önemli hususlardan biri olan fırsatların özelliklerini tanımlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve Dönem Hakkında Genel Bilgilendirme | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
2) | Girişimci bir dünya için girişimci fikirler ve yapıları | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
3) | Girişimcilik: Kişisel Girişimcilik Stratejisinin Oluşturulması | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
4) | Fırsat | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
5) | Yeşil Pazarlama: Sürdürülebilirlik | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
6) | Girişim Fırsatları: Sosyal Girişimcilik için Fırsatlar | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
7) | İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
8) | Ara Sınav-1 İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
9) | Kurucu ve Takımı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
10) | Girişimci ve Etik Karar Verme | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
11) | Girişimlerin Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
12) | Franchising | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
13) | Girişimcilik Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
14) | Girişim ve Büyüme Sermayesi | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Business in Action, Bovee and Thill |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları- Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mesleklerinin gerektirdiği temel ekonomi bilgisine sahiptir ve Temel finans bilgilerini bilir ve uygular | |||||||||
2) Meslek bilgisi ile mesleki beceriler, değerler, etik ve tutum donanımına sahip olur. | |||||||||
3) Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutar ve mali raporları hazırlayıp analiz eder ve yorumlar. | |||||||||
4) Muhasebecilik mesleğinde bilişim teknolojilerini kullanma yeteneğine ve İş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur. | |||||||||
5) Muhasebe işlemleri sürecinde ihtiyaç duyacagı hukuki altyapıya sahip olur. Vergi uygulamaları hakkında işlerinin gerektirdiği ölçüde bilgiye sahiptir | |||||||||
6) Muhasebecilik mesleğini yerine getiriken konusu ile ilgili, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gelişmeleri kavrar, yorumlar sözlü ve yazılı iletişim kurma becerileri gösterir. | |||||||||
7) Uygulama deneyimi edindirme çalışması ile muhasebe meslek elemanı öğrendiği bilgileri uygulama yetkinliğine ulaşır. | |||||||||
8) Muhasebe meslek elmanı kamu çıkarlarına ve sosyal sorumluluğa duyarlı, yaşam boyu öğrenme, güvenilirlik, sorumluluk, zamanı planlama ve yasalar ve düzenlemeler konularına uyum sağlar ve farkındalığa sahip olur. | |||||||||
9) Bireysel ve grup olarak sorumluluk alır, ilgili kişilerle etkin iletişim kurar, nitel ve nicel verileri kullanarak çıkan sorunları çözer. | |||||||||
10) Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayınlanan; Kavramsal Çerçeve, Türkiye Muhasebe Standartları (TMS),Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), yorumlarını bilir ve ihtiyaca uygun şekilde kullanılması konularında beceriler sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleklerinin gerektirdiği temel ekonomi bilgisine sahiptir ve Temel finans bilgilerini bilir ve uygular | |
2) | Meslek bilgisi ile mesleki beceriler, değerler, etik ve tutum donanımına sahip olur. | |
3) | Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutar ve mali raporları hazırlayıp analiz eder ve yorumlar. | |
4) | Muhasebecilik mesleğinde bilişim teknolojilerini kullanma yeteneğine ve İş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur. | |
5) | Muhasebe işlemleri sürecinde ihtiyaç duyacagı hukuki altyapıya sahip olur. Vergi uygulamaları hakkında işlerinin gerektirdiği ölçüde bilgiye sahiptir | |
6) | Muhasebecilik mesleğini yerine getiriken konusu ile ilgili, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gelişmeleri kavrar, yorumlar sözlü ve yazılı iletişim kurma becerileri gösterir. | |
7) | Uygulama deneyimi edindirme çalışması ile muhasebe meslek elemanı öğrendiği bilgileri uygulama yetkinliğine ulaşır. | |
8) | Muhasebe meslek elmanı kamu çıkarlarına ve sosyal sorumluluğa duyarlı, yaşam boyu öğrenme, güvenilirlik, sorumluluk, zamanı planlama ve yasalar ve düzenlemeler konularına uyum sağlar ve farkındalığa sahip olur. | |
9) | Bireysel ve grup olarak sorumluluk alır, ilgili kişilerle etkin iletişim kurar, nitel ve nicel verileri kullanarak çıkan sorunları çözer. | |
10) | Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu tarafından yayınlanan; Kavramsal Çerçeve, Türkiye Muhasebe Standartları (TMS),Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS), yorumlarını bilir ve ihtiyaca uygun şekilde kullanılması konularında beceriler sunar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |