İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC114
Ders İsmi: Entrepreneurship
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersi Veren(ler):





































Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere fikirleri değer ve zenginlik yaratan girişimlere dönüştürmek için gerekli olan yaratıcılık ve inovasyonu destekleyen zihniyeti aktarabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Girişimciliğin temellerini, risklerini, planlama aşamalarını, girişimcilik tiplerini aktarmak ve girişimcilikteki en önemli hususlardan biri olan fırsatların özelliklerini tanımlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, girişimcilikle ilgili genel kavram ve anlayışa sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Girişimcilik uygulamalarının gerçek hayattaki oluşumlarını gözlemleyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Girişimcilik ile ilgili kavramları farklı endüstrilerde gözlemler ve teorik bilgisini farklı disiplinlerle bağdaştırabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kendi başına yapacağı herhangi bir girişimde kendi yol haritasını ve işletme planını çıkartabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve Dönem Hakkında Genel Bilgilendirme Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları
2) Girişimci bir dünya için girişimci fikirler ve yapıları Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
3) Girişimcilik: Kişisel Girişimcilik Stratejisinin Oluşturulması Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
4) Fırsat Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
5) Yeşil Pazarlama: Sürdürülebilirlik Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
6) Girişim Fırsatları: Sosyal Girişimcilik için Fırsatlar Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
7) İşletme Planı Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları
8) Ara Sınav-1 İşletme Planı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
9) Kurucu ve Takımı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
10) Girişimci ve Etik Karar Verme Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
11) Girişimlerin Finansmanı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
12) Franchising Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
13) Girişimcilik Finansmanı Business in Action- Bovee and Thill Ders notları
14) Girişim ve Büyüme Sermayesi Business in Action- Bovee and Thill Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business in Action, Bovee and Thill
Diğer Kaynaklar: Ders notları- Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100