İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC211
Ders İsmi: Dünya Kültürleri ve Mimarlık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALP ARISOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, yaşam kültürü ve mimari geleneğin oluşumu arasındaki bağı tartışmayı hedeflemektedir. Dünyada mimari eğilimlerin ve kaynaklarının genel bir panoramasının çizilmesi amaçlanır. Dünyada konut mimarisi, mimari tipolojiler ve yerleşim şekilleri, içlerinde bulundukları coğrafya ile ilişkileri bağlamında incelenmektedir.
Dersin İçeriği: Dünya kültürleri ve mimarlık, teorik bir derstir. Her ders belirli bir başlık üzerine sunumlar ve karşılıklı tartışmalar yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mekan ve mimarlık kültürünün oluşumuna dair temel kavramları kavramak.
2) Dünyada mimarlık geleneğinin farklı örneklerini karşılaştırabilmek.
3) Farklı yaşam şekilleri ve gelenekleri ile mekan kurgusu arasındaki ilişkiyi kurabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mekansal tasarımın kültür boyutunu değerlendirebilmek.
2) Farklı ölçekler arasında ilişki kurabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı
2) Akdeniz Mimarlığı
3) Kuzey Avrupa Mimarlığı
4) Kuzey Amerika Mimarlığı
5) Güney Amerika Mimarlığı
6) Rusya Mimarlığı
7) Orta Doğu Mimarlığı
8) Ara sınav
9) Çin Mimarlığı
10) Güney Doğu Asya Mimarlığı
11) Hindistan Mimarlığı
12) Japonya Mimarlığı
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları
15) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bachelard, The Poetics of Space, Beacon
2. Bill Bryson, 2010, At Home A ShortHıstory Of PrıvateLife ,
3. Frampton K. 1996, A Critical History Modern Architecture, 123, Thames &Hudson
Diğer Kaynaklar: 1. Bachelard, The Poetics of Space, Beacon
2. Bill Bryson, 2010, At Home A ShortHıstory Of PrıvateLife ,
3. Frampton K. 1996, A Critical History Modern Architecture, 123, Thames &Hudson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma 4
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek 1
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma 4
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 2
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma 5
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme 5
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek 5
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme 3
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma 4
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak 1
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma 2
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %