Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY422
Ders İsmi: Grup Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YUNUS YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere grup psikoterapisi ile ilgili yöntem, teknik ve ilkelerini teorik ve kuramsal alt yapı çerçevesinde öğretilmesidir. Grup psikoterapi yöntemleri farklı ekoller çerçevesinde ele alınıp, vaka örnekleri öğrenciler ile tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, “grubun doğası ve yapısı, psikolojik danışma gruplarının mantıksal çerçevesi, grup çeşitleri, grupla psikolojik danışma ve etik, grubun planlanması ve oluşturulması, psikolojik danışma gruplarında başlangıç aşaması, geçiş aşaması, eylem aşaması, sonladırma aşaması, grup üyeleri, üyelerde zor davranışlar ve bunlarla baş etme, psikolojik danışma gruplarında liderlik, lider becerileri, etkinliklerin kullanımı, kuramsal yaklaşımlar” konularından oluşmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grup Psikolojisi yöntemleri ile ilgili temel kavramları, kuramları bilir.
2) Grup Psikolojisi yöntemlerini öğrenirken danışan merkezli bakış açısını benimser.
3) Grup Psikolojisi ile ilgili kuramların benzer ve farklı yönlerini yorumlayabilir.
4) Grupla Psikolojik danışma sürecinde farklı psikoterapi yöntemlerini kullanarak vaka yorumu yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Bölüm: Grubun Doğası Ve Yapısı yok
2) 2. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi --
3) 3. Bölüm: Grup Çeşitleri 4. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışma Ve Etik --
4) 5. Bölüm: Grubun Planlanması Ve Oluşturulması --
5) 6. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması 7. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması --
6) 8. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması 9. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması --
7) 1 O. Bölüm: Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar Ve Bunlarla Baş Etme --
8) Ara Sınav --
9) 11. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik --
10) 12. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri --
11) 13. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı --
12) 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar --
12) 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar --
13) Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği --
14) 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar --
15) Final Sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bölüm: Grubun Doğası Ve Yapısı
Konulara ilişkin ön okumalar
2
2. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi
Konulara ilişkin ön okumalar
3
3. Bölüm: Grup Çeşitleri
4. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışma Ve Etik
Konulara ilişkin ön okumalar
4
5. Bölüm: Grubun Planlanması Ve Oluşturulması
Konulara ilişkin ön okumalar
5
6. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması
7. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması
Konulara ilişkin ön okumalar
6
8. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması
9. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması
Konulara ilişkin ön okumalar
7
1 O. Bölüm: Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar Ve Bunlarla Baş Etme
Konulara ilişkin ön okumalar
8
Ara Sınav
9
11. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik
Konulara ilişkin ön okumalar
10
12. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri
Konulara ilişkin ön okumalar
11
13. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı
Konulara ilişkin ön okumalar
12
14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar
Konulara ilişkin ön okumalar
13
Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği
Konulara ilişkin ön okumalar
14
Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği
Konulara ilişkin ön okumalar
Diğer Kaynaklar: 1- Demir, A. Ve Koydemir S. (2016), Grupla Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık.
2-Yalom, İ. (2022). Grupla Psikoterapisinin Teori Ve Pratiği, İstanbul: Kabalcı yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 5
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 4
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 4
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 5
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 4
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 5
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 5
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 5
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 5
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %