Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY422 | ||||||||
Ders İsmi: | Grup Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YUNUS YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere grup psikoterapisi ile ilgili yöntem, teknik ve ilkelerini teorik ve kuramsal alt yapı çerçevesinde öğretilmesidir. Grup psikoterapi yöntemleri farklı ekoller çerçevesinde ele alınıp, vaka örnekleri öğrenciler ile tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, “grubun doğası ve yapısı, psikolojik danışma gruplarının mantıksal çerçevesi, grup çeşitleri, grupla psikolojik danışma ve etik, grubun planlanması ve oluşturulması, psikolojik danışma gruplarında başlangıç aşaması, geçiş aşaması, eylem aşaması, sonladırma aşaması, grup üyeleri, üyelerde zor davranışlar ve bunlarla baş etme, psikolojik danışma gruplarında liderlik, lider becerileri, etkinliklerin kullanımı, kuramsal yaklaşımlar” konularından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Bölüm: Grubun Doğası Ve Yapısı | yok |
2) | 2. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi | -- |
3) | 3. Bölüm: Grup Çeşitleri 4. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışma Ve Etik | -- |
4) | 5. Bölüm: Grubun Planlanması Ve Oluşturulması | -- |
5) | 6. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması 7. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması | -- |
6) | 8. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması 9. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması | -- |
7) | 1 O. Bölüm: Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar Ve Bunlarla Baş Etme | -- |
8) | Ara Sınav | -- |
9) | 11. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik | -- |
10) | 12. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri | -- |
11) | 13. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı | -- |
12) | 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar | -- |
12) | 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar | -- |
13) | Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği | -- |
14) | 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar | -- |
15) | Final Sınavı | -- |
Ders Notları / Kitaplar: | Bölüm: Grubun Doğası Ve Yapısı Konulara ilişkin ön okumalar 2 2. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi Konulara ilişkin ön okumalar 3 3. Bölüm: Grup Çeşitleri 4. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışma Ve Etik Konulara ilişkin ön okumalar 4 5. Bölüm: Grubun Planlanması Ve Oluşturulması Konulara ilişkin ön okumalar 5 6. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması 7. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması Konulara ilişkin ön okumalar 6 8. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması 9. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması Konulara ilişkin ön okumalar 7 1 O. Bölüm: Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar Ve Bunlarla Baş Etme Konulara ilişkin ön okumalar 8 Ara Sınav 9 11. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik Konulara ilişkin ön okumalar 10 12. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri Konulara ilişkin ön okumalar 11 13. Bölüm: Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı Konulara ilişkin ön okumalar 12 14. Bölüm: Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar Konulara ilişkin ön okumalar 13 Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği Konulara ilişkin ön okumalar 14 Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Örneği Konulara ilişkin ön okumalar |
Diğer Kaynaklar: | 1- Demir, A. Ve Koydemir S. (2016), Grupla Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi yayıncılık. 2-Yalom, İ. (2022). Grupla Psikoterapisinin Teori Ve Pratiği, İstanbul: Kabalcı yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 5 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 4 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 4 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 5 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 4 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 5 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 5 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 5 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 5 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |