Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgiler ve ders izlencesi paylaşımı |
Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. |
2) |
Kariyer Nedir? |
Öğrencilerin, beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. |
3) |
Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları |
Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında, ilgili kurumların/üniversite birimlerinin yetkilileri tarafından bilgilendirilmesi. |
4) |
Temel İletişim Becerileri |
İletişim Ağının (networking) ve sosyal medya kullanımının öneminin ve genel kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap gibi temel konularda öğrencilerin bilinçlendirilmesi. |
5) |
Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları |
Sivil Toplum Kuruluşlarının yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
6) |
İnce Yetenekler (Soft-Skills) |
İnce Yeteneklerin (Soft Skills) ve bu yeteneklerin başarı üzerindeki etkilerinin anlatılması. |
7) |
Sektör Günleri - Kamu Sektörü |
Kamu sektörünün günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
8) |
Diksiyon ve Beden Dili |
Diksiyonun ve beden dilinin önemi hakkında öğrencilerde farkındalık uyandırmaya yönelik eğitim verilmesi ve uygulamaların yapılması. |
9) |
Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama |
Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri |
10) |
Sektör Günleri - Özel Sektör – Onur Bayhan |
Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
11) |
Etkili Mülakat Teknikleri |
Mülakat örnekleri ve provaları ile öğrencilerin, kendilerini doğru ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların yapılması ve öğrencilerin etkili iletişim kurma |
12) |
Sektör Günleri - Akademi |
Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
13) |
Sektör Günleri - Girişimcilik |
Start-up / girişimciliğin doğası, günümüz koşullarında kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
14) |
Ders Değerlemesi ve Proje Detayları |
Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak |
|
2) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. |
|
3) |
Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak |
|
4) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek |
|
5) |
Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak |
|
6) |
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. |
|
7) |
Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. |
|
8) |
Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
9) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
10) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme |
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek |
|
12) |
Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. |
|
13) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
|