Pazarlama İletişimi (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA537
Ders İsmi: Tüketim Kültürü ve Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AZİZ TAMER GÜLER
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, tüketici davranışının farklı özelliklerinin anlaşılması için bir giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, tüketici davranış analizinde araştırmacılar tarafından kullanılan temel kuramsal araçların öğrencilere aktarılmasıdır
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini tüketicilerin karar verme süreçleri, algılar, kültürleri ve tüketici kimlikleri oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı tüketici davranış modellerini açıklayabilir.
2) Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörleri analiz edebilir.
2) Bilgileri uygulayarak etkili pazarlama stratejilerini geliştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tüketici davranışlarında kişiliğin rolü hakkında yorum yapabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri analiz edebilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tüketici satın alma karar sürecinin temel aşamalarını açıklayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders İzlencelerinin Anlatılması
2) Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş: Tüketici Davranışlarına Giriş Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3) Karar Verme ve Tüketici Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4) Tüketici Karar Alma Süreci Üzerinde Kültürel Etkiler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5) Tüketici ve Sosyal Refah Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6) Algılama Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7) Öğrenme ve Hafıza Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8) Vize Sınavı
9) Benlik Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10) Tutumlar ve İkna Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11) Tüketici Davranışı Üzerinde Grup ve Durumsal Etkiler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12) Tüketici Kimliği I: Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13) Tüketici Kimliği II: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14) Ağ Bağlantılı Tüketicinin Davranışı: Kulaktan Kulağa Pazarlama, Sosyal Medya ve Moda Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Tüketici Davranışları, Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş – Micheal Solomon
Tüketici Davranışları – Büşra Engin Öztürk

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

7

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %