Pazarlama İletişimi (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PRA537 | ||||||||
Ders İsmi: | Tüketim Kültürü ve Tüketici Davranışları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AZİZ TAMER GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, tüketici davranışının farklı özelliklerinin anlaşılması için bir giriş niteliğindedir. Bu dersin amacı, tüketici davranış analizinde araştırmacılar tarafından kullanılan temel kuramsal araçların öğrencilere aktarılmasıdır |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini tüketicilerin karar verme süreçleri, algılar, kültürleri ve tüketici kimlikleri oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders İzlencelerinin Anlatılması | |
2) | Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş: Tüketici Davranışlarına Giriş | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
3) | Karar Verme ve Tüketici Davranışı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
4) | Tüketici Karar Alma Süreci Üzerinde Kültürel Etkiler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
5) | Tüketici ve Sosyal Refah | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
6) | Algılama | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7) | Öğrenme ve Hafıza | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Benlik | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
10) | Tutumlar ve İkna | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
11) | Tüketici Davranışı Üzerinde Grup ve Durumsal Etkiler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
12) | Tüketici Kimliği I: Cinsiyet Rolleri ve Alt Kültürler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
13) | Tüketici Kimliği II: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
14) | Ağ Bağlantılı Tüketicinin Davranışı: Kulaktan Kulağa Pazarlama, Sosyal Medya ve Moda | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Tüketici Davranışları, Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş – Micheal Solomon Tüketici Davranışları – Büşra Engin Öztürk |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |||||||
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |||||||
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |||||||
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |||||||
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |||||||
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |||||||
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |||||||
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |
2) | Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |
3) | Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |
4) | Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |
5) | Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |
6) | Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |
7) | Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |
8) | Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |