Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsanlar ve Değerleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
İnsan Olmak, İnsan Nedir? İnsanın Ahlâk Anlayışı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Ahlâk Anlayışı, Etik-Ahlâk Ayrımı, İyinin Egemenliği (Murdoch) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Etiğe Giriş, Etik Tanımları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kurumsal Etik, Evrensel Meslek Etik Kuralları, Yönetimde Etik Dışı Davranışlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Antik Çağdan Günümüze Etik Değerler Tarihi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Kant Etiği, Kant’ın Ahlâk Anlayışı, Değerli Eylem |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yazılı Basın ve Etik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Radyo, Televizyon ve Etik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Reklamcılık ve Halkla İlişkilerde Etik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Etiğin İdeolojisi- Alain Badiou |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
İkna Edici İletişim ve Etik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
İnternet Çağı Etiği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Gülbuğ Erol, İletişim ve Etik, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2012 |
Diğer Kaynaklar: |
Engin Geçtan, İnsan Olmak, 15. Basım, Metis Yayınları, İstanbul, 2018
Mark Twain, İnsan Nedir?, Turkuvaz Yayıncılık, İstanbul, 2020
İonna Kuçuradi, İnsan ve Değerleri, Yankı Yayınları, İstanbul, 1971
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği- Sorunlar ve Sorumluluklar, 3. Baskı, Dipnot Yayınları, Ankara, 2016
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
5 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
4 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
3 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
5 |