Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC206
Ders İsmi: İnternet Gazeteciliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, internet gazeteciliğinin haber üretim sürecinden paylaşımına, paylaşılan haberlerin takibine ve yorumlanmasına kadar geniş bir çerçevede gelişme sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; gazeteciliğin tarihi, dijital kültür, dijital reklâm ve tanıtım, haber üretim süreci, haberin kuramsal çerçevesi, gazetecilik türleri gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Haberin kuramsal çerçevesini çizebilme ve haberi yorumlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet gazeteciliğinde manşet, tuzak manşet ve içerikleri düzenleyebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnternet gazeteciliğinin avantajlarını ve dezavantajlarını kavrayabilme ve bunlara göre hareket edebilme
Öğrenme Yetkinliği
1) İnternet için üretilen haberin üretim sürecini yönetme ve kontrol edebilme.
2) Türkiye’deki internet gazeteciliğinin sorunlarını ve etik ihlalleri saptayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gazeteciliğin Ortaya Çıkışı ve Çeşitleri Konulara ilişkin ön okumalar
2) Gazetenin Özellikleri Konulara ilişkin ön okumalar
3) Gazete Türleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) İnternet ve İnternet Gazeteciliği Konulara ilişkin ön okumalar
5) İnternet Gazeteciliğinin Avantajları ve Dezavantajları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Sorunları, Etik İhlaller ve Yasal Düzenleme Gerekliliği Konulara ilişkin ön okumalar
7) Gazetecilikte Manşet ve Tuzak Manşet Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Yeni Medya Ortamında Haber Üretim Süreci Konulara ilişkin ön okumalar
10) Yeni Medyada Haberciliğin Özellikleri Konulara ilişkin ön okumalar
11) Haberin Kuramsal Çerçevesi Konulara ilişkin ön okumalar
12) İnternet Gazeteciliğinde Halkla İlişkiler ve Reklam Faaliyetleri Konulara ilişkin ön okumalar
13) İnternet Gazeteciliğinde Eylem, Şiddet ve Ayrımcılığın Temsili Konulara ilişkin ön okumalar
14) İnternet Gazeteciliğinde Kültür, Sanat ve Spor Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Olcay Uçak (ed.) Dijital Medya ve Gazetecilik, Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2018.
Diğer Kaynaklar: Abdulkadir Büyükbingöl, İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik, Urzeni Yayınevi, 2021.

Serhan Yedig ve Haşim Akman, İnternet Çağında Gazetecilik, Metis Yayınları, İstanbul, 2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. 5
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 5
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 4
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 5
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 5
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 3
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 3
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 5
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 5
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 5
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %