Yeni Medya ve İletişim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC206 | ||||||||
Ders İsmi: | İnternet Gazeteciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, internet gazeteciliğinin haber üretim sürecinden paylaşımına, paylaşılan haberlerin takibine ve yorumlanmasına kadar geniş bir çerçevede gelişme sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; gazeteciliğin tarihi, dijital kültür, dijital reklâm ve tanıtım, haber üretim süreci, haberin kuramsal çerçevesi, gazetecilik türleri gibi konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gazeteciliğin Ortaya Çıkışı ve Çeşitleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Gazetenin Özellikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Gazete Türleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | İnternet ve İnternet Gazeteciliği | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | İnternet Gazeteciliğinin Avantajları ve Dezavantajları | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Sorunları, Etik İhlaller ve Yasal Düzenleme Gerekliliği | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Gazetecilikte Manşet ve Tuzak Manşet | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Yeni Medya Ortamında Haber Üretim Süreci | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Yeni Medyada Haberciliğin Özellikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Haberin Kuramsal Çerçevesi | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | İnternet Gazeteciliğinde Halkla İlişkiler ve Reklam Faaliyetleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | İnternet Gazeteciliğinde Eylem, Şiddet ve Ayrımcılığın Temsili | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | İnternet Gazeteciliğinde Kültür, Sanat ve Spor | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Olcay Uçak (ed.) Dijital Medya ve Gazetecilik, Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Abdulkadir Büyükbingöl, İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik, Urzeni Yayınevi, 2021. Serhan Yedig ve Haşim Akman, İnternet Çağında Gazetecilik, Metis Yayınları, İstanbul, 2002. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. | |||||||||||
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. | |||||||||||
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. | |||||||||||
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. | |||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. | |||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | |||||||||||
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |||||||||||
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. | |||||||||||
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||||||||
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. | |||||||||||
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. | 5 |
2) | İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. | 5 |
3) | Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. | 4 |
4) | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. | 5 |
5) | Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. | 5 |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | 3 |
7) | Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
8) | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | 4 |
9) | Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. | 5 |
10) | Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
11) | Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. | 5 |
12) | Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |