Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafın Tarihsel Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Fotoğraf Makinesi ve Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Fotoğraf Makinesi ve Türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir. |
5) |
Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir. |
6) |
Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Objektifler |
- |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Işık ve Aydınlatma |
|
10) |
Kompozisyon – I |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir. |
11) |
Kompozisyon – II |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir. |
12) |
Kompozisyon – III |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir. |
13) |
Belgesel Fotoğraf |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
FİNAL |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Henry Carroll, İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun, çev. Sedef Özge, Remzi Kitabevi, 2015.
David Bate, Fotoğraf: Anahtar Kavramlar, De Ki Yay. |
Diğer Kaynaklar: |
Roland Barthes, Camera Lucida, çev. Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1996.
Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı, 2004.
Nazif Topçuoğlu, Fotoğraflar Gösterir Ama, Yapı Kredi Yayınları, 2005.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
4 |