Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC210
Ders İsmi: Fotoğrafçılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CİHAN EMRE TANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; fotoğrafın tarihsel gelişimine değinerek öğrencinin fotoğraf makinesinin günümüzdeki teknik kapasitesine nasıl kavuştuğunu göstermek. Teknik ve estetik temellerin kazandırılarak giriş seviyesinde bir fotoğraf pratiğine geçiş yapmaktır.
Dersin İçeriği: Basit uygulamalar içeren bu derste, kompozisyon, dramatik aydınlatma, renk, ışık yoğunluğu ve dokusu gibi fotoğraf sanatına temel oluşturan teknik ve estetik konulara değinilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fotoğrafın gelişimi ve toplumsal boyutu hakkında yorum yapabilme yeteneği kazanabilme
2) Fotoğrafların teknik analizlerini yapabilme.
3) Fotoğrafı estetik değerler üzerinden değerlendirebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fotoğraf makinesini tüm unsurlarıyla tanıma ve kullanabilme
2) Teknik araçları işleme koyma ve pratik kazanabilme.
3) Görsel komposizyon oluşturabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğrafın Tarihsel Gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Fotoğraf Makinesi ve Gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Fotoğraf Makinesi ve Türleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir.
5) Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir.
6) Pozlama – I: Diyafram, Enstantane, ISO Konulara ilişkin ön okumalar
7) Objektifler -
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Işık ve Aydınlatma
10) Kompozisyon – I Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir.
11) Kompozisyon – II Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir.
12) Kompozisyon – III Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir.
13) Belgesel Fotoğraf Konulara ilişkin ön okumalar
14) FİNAL -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Henry Carroll, İyi Fotoğraflar Çekmek İçin Bu Kitabı Okuyun, çev. Sedef Özge, Remzi Kitabevi, 2015.
David Bate, Fotoğraf: Anahtar Kavramlar, De Ki Yay.
Diğer Kaynaklar: Roland Barthes, Camera Lucida, çev. Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, 1996.

Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı, 2004.

Nazif Topçuoğlu, Fotoğraflar Gösterir Ama, Yapı Kredi Yayınları, 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. 4
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 5
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 5
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 4
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 3
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 3
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 4
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 5
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 4
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %