Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Medya İşletmeleri İle İlgili Tanımlar ve Kavramlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Medya Ekonomisinin Kapsamı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Medyanın Genel Nitelikleri ve Ekonomik Özellikleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Medyanın Mülkiyet Yapısı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Medyada Üretim ve Dağıtım Maliyetleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Medya Sahipliği ve Sermaye İlişkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Medya Ürünlerinin Ulusal / Uluslararası Üretimi ve Dolaşımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Eleştirel Ekonomi Politik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Medyada Tekelleşme ve Oligopolleşme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Küreselleşme ve Basın Sektöründe Meydana Gelen Değişimler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Yazılı Basının Finansmanı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Radyo ve Televizyonun Finansmanı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Medya Endüstrisi ve Yeni İletişim Teknolojileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Desmoulins, N. T. 1995. Medya Ekonomisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
2) Söylemez, A. 1997. Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği. Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
|
Diğer Kaynaklar: |
1) Atılgan, S. 1999. Basın İşletmeciliği. 2. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
2) Anık, C. 2020. Dijital Medyanın Ekonomi Politiği. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
3) Nebiler, H. 1995. Medyanın Ekonomi Politiği. İstanbul: Sarmal Yayınevi.
4) Albarran, A. B. 2017. The Media Economy. Second Edition. New York: Routledge.
5) Elavarthi, S. P. & Chitrapu, S. 2021. New York: Routledge.
6) Alexander, A., Owers, J., Carveth, R. A., Hollifield, C. A. & Greco, A. N. 2004. Media Economics: Theory and Practice. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
7) Hoskins, C., McFadyen, S. & Finn, A. 2004. Media Economics: Applying Economics to New and Traditional Media. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
4 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
5 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
5 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
3 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
2 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
5 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
5 |