Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA208
Ders İsmi: Etkinlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SERCAN DEMİRÖREN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapılacak etkinliklerin Stratejik olarak planlanabilmesi, yönetilebilmesi ve etkinliğin sorunsuz bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli olan bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste, her türlü etkinliğin icrasına yönelik alt yapı, bilgi ve beceriyi kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler halkla ilişkiler kapsamında etkinliğin ne olduğunu anlayabilir ve değerlendirebilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler stratejik bir etkinlik planlama sürecini belirleyebilirler.
2) Stratejik planlama doğrultusunda etkinlik öncesi yapılacaklar konusunda deneyim kazanılır.
3) Etkinlik uygulaması sırasında yapılacaklar konusunda deneyim kazanılır.
4) Etkinlik sonrasında yapılacaklar konusunda deneyim kazanılır.
5) Öğrencilerin bu ders kapsamında planlama, takip etme, detaylı düşünme becerileri gelişir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkinlik Yönetimi Kavramı ve Çeşitleri Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
2) Etkinliğin Amaçları Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
3) Etkinliğin Bileşenleri Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
4) Etkinlik yönetimi Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
5) Etkinlik Yönetiminde Planlama, Uygulama, Değerlendirme Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
6) Etkinlik Yönetiminde Bütçe Kalemleri Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
7) Etkinlik Yönetiminde Medya İle İlişkiler Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
8) Vize Sınavı Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
9) Etkinlik Yönetiminde Zaman Yönetimi Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
10) Etkinlik Yönetiminde Protokol Kuralları ve İlkeleri Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
11) Etkinlik Yönetiminde Teknoloji Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
12) Etkinlik yönetiminde organizasyon Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
13) Etkinlik Yönetiminde Örnek Uygulamalar Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
14) Etkinlik Yönetiminde Örnek Uygulamalar Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri
15) Final Sınavı Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: Murat EMEKSİZ, Kongre ve Etkinlik Yönetimi
Ruken Özgül KILANÇ, Halkla İlişkiler ve Etkinlik
Bilgen GÜLTEKİN, Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 4
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 3
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 4
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 4
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 3
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 4
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 5
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 4
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %