Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY326
Ders İsmi: Psikopatoloji II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ASLI ENEZ DARÇIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yetişkinlik dönemi için tanımlanan bazı temel psikopatolojik tanı gruplarının yanında çocuk ve ergenlerde tanımlanan temel psikopatolojik tanı gruplarının
kuramsal çerçevelerde ve temel sınıflandırma sistemleri temel alınarak kavranmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde psikopatolojinin tanımı, psikopatolojinin dünyada ve ülkemizdeki tarihçesi, psikopatoloji için nedensel etkenler ve risk faktörleri, klinik değerlendirme yöntemleri ve araçları, güncel tanı sistemleri ve bu sistemlere göre duygudurum bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, madde kullanım bozuklukları ve ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları, çocuk ve ergende gibi temel psikopatolojileri konuları bulunmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- To be able to explain the basic concepts of psychopathology.
2) 2- To be able to discuss the casual factors, risks and mechanisms for psychopathology.
3) 3- Gain knowledge about common groups of psychopathological diagnosis, their similarities and differences.
4) 4- Gain knowledge about the criteria of definition and clinical manifestations of common groups of psychopathological diagnosis according to basic systems.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikopatolojinin Tanımlanması, Saptanması Kaynak ön okumaları
2) Psikopatolojide Terminoloji, Klinik Değerlendirme I Okuma ve ders slaytları
3) Psikopatolojide Terminoloji, Klinik Değerlendirme II Okumalar ve slaytlar
4) Duygudurum Bozuklukları, Özel Yaş Gruplarında Görünüm Okumalar ve slaytlar
5) Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar, Özel Yaş Gruplarında Görünüm Okumalar ve slaytlar
6) Madde Kullanım Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar Okumalar ve slaytlar
7) Kişilik Bozuklukları Okumalar ve slaytlar
9) Nörogelişimsel Bozukluklar I Okumalar ve slaytlar
10) Nörogelişimsel Bozukluklar II Okumalar ve slaytlar
11) Nörobilişsel Bozukluklar Okumalar ve slaytlar
12) Uyku-Uyanıklık Bozuklukları Okumalar ve slaytlar
13) Cinsel Bozukluklar Okumalar ve slaytlar
14) Yıkıcı Bozukluklar, Dürtü Denetim ve Davranım Bozuklukları Okumalar ve slaytlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slides
Diğer Kaynaklar: 1- Öztürk MO, Uluşahin A. (2020) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. 16. Baskı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
2- Kring, Johnson, Davison & Neale (2019). Anormal Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık.
3- Oltmanns, T. F. & Emery, R. E. (2015). Abnormal Psychology, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, New Jersey

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 5
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 4
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 5
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 5
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 4
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 4
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 4
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %