Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY326 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikopatoloji II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ASLI ENEZ DARÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yetişkinlik dönemi için tanımlanan bazı temel psikopatolojik tanı gruplarının yanında çocuk ve ergenlerde tanımlanan temel psikopatolojik tanı gruplarının kuramsal çerçevelerde ve temel sınıflandırma sistemleri temel alınarak kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriğinde psikopatolojinin tanımı, psikopatolojinin dünyada ve ülkemizdeki tarihçesi, psikopatoloji için nedensel etkenler ve risk faktörleri, klinik değerlendirme yöntemleri ve araçları, güncel tanı sistemleri ve bu sistemlere göre duygudurum bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, madde kullanım bozuklukları ve ilişkili bozukluklar, kişilik bozuklukları, çocuk ve ergende gibi temel psikopatolojileri konuları bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikopatolojinin Tanımlanması, Saptanması | Kaynak ön okumaları |
2) | Psikopatolojide Terminoloji, Klinik Değerlendirme I | Okuma ve ders slaytları |
3) | Psikopatolojide Terminoloji, Klinik Değerlendirme II | Okumalar ve slaytlar |
4) | Duygudurum Bozuklukları, Özel Yaş Gruplarında Görünüm | Okumalar ve slaytlar |
5) | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar, Özel Yaş Gruplarında Görünüm | Okumalar ve slaytlar |
6) | Madde Kullanım Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar | Okumalar ve slaytlar |
7) | Kişilik Bozuklukları | Okumalar ve slaytlar |
9) | Nörogelişimsel Bozukluklar I | Okumalar ve slaytlar |
10) | Nörogelişimsel Bozukluklar II | Okumalar ve slaytlar |
11) | Nörobilişsel Bozukluklar | Okumalar ve slaytlar |
12) | Uyku-Uyanıklık Bozuklukları | Okumalar ve slaytlar |
13) | Cinsel Bozukluklar | Okumalar ve slaytlar |
14) | Yıkıcı Bozukluklar, Dürtü Denetim ve Davranım Bozuklukları | Okumalar ve slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Slides |
Diğer Kaynaklar: | 1- Öztürk MO, Uluşahin A. (2020) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. 16. Baskı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2- Kring, Johnson, Davison & Neale (2019). Anormal Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. 3- Oltmanns, T. F. & Emery, R. E. (2015). Abnormal Psychology, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, New Jersey |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 5 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 4 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 5 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 5 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 5 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 5 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 4 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 4 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 4 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |