Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA423
Ders İsmi: Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET NİZAR ASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Özel, resmi ve uluslararası alanda ihtiyaç duyulacak sosyal davranış ve protokol uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Ayrıca sosyal yaşamda kabul görmüş davranış esaslarını oluşturan, tören, toplantı, kabul, davet, ziyaret ve ziyafet usulleri hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kamusal ve kurumsal alanda ve yaşamda düzenlenen bütün törenlerde ve etkinliklerde, resmi ilişkilerde ve görüşmelerde, resmi yazışmalarda ve toplantılarda, kabul ve ziyaretlerde, davet ve ziyafetlerde, yöntem ve biçim yönünden uyulması ve uygulanması gereken kuralları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Protokol ve sosyal davranış konularında sağlam bir alt yapıya sahip olur.
2) Toplumda itibar ve saygınlık kazanır.
3) Moral değerlerine katkıda bulunur.
4) Sosyal ve resmi ortamda temsil yeteneği kazanır.
5) Her ortamda tercih edilen bir kişi olma özelliğini kazanır.
6) Temsil yeteneklerini geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Protokolün tanımı Konulara ilişkin ön okumalar. -Aslan, M.Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul: Der Yayınları, 2011. -Esirci,Şükrü, Görgü ve Nezaket Kuralları, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2010, -Deniz, Hasan, En yeni Görgü Kuralları, İstanbul: İnkılap yayınevi,2010. -Aytürk, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara: Todei Yayınları, 2009.
2) Tarihsel gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Tarihsel gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Osmanlı dönemiyle cumhuriyet dönemindeki sosyal davranış kuralları Konulara ilişkin ön okumalar
4) Görgü ve nezaket kavramları Konulara ilişkin ön okumalar
5) Protokol türleri Konulara ilişkin ön okumalar
6) Devlet protokolü Konulara ilişkin ön okumalar
7) ARA SINAV HAFTASI Konulara ilişkin ön okumalar
8) Davet ve ziyafetler Konulara ilişkin ön okumalar
9) Kıyafet ve ziyaret usulleri Konulara ilişkin ön okumalar
10) Karşılama ve uğurlama esasları Konulara ilişkin ön okumalar
11) Karşılama ve uğurlama esasları Konulara ilişkin ön okumalar
12) Yabancı ülkelerdeki sosyal davranış kuralları Konulara ilişkin ön okumalar
13) Yemek yeme ve içki içme usulleri Konulara ilişkin ön okumalar
13) Yemek yeme ve içki içme usulleri Konulara ilişkin ön okumalar
14) Oturma planları Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: -Aslan, M.Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul: Der Yayınları, 2011.
-Esirci,Şükrü, Görgü ve Nezaket Kuralları, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2010,
-Deniz, Hasan, En yeni Görgü Kuralları, İstanbul: İnkılap yayınevi,2010.
-Aytürk, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara: Todei Yayınları, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 3
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 4
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 5
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 3
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 2
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 5
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 3
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 5
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %