Dersin Amacı: |
Özel, resmi ve uluslararası alanda ihtiyaç duyulacak sosyal davranış ve protokol uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Ayrıca sosyal yaşamda kabul görmüş davranış esaslarını oluşturan, tören, toplantı, kabul, davet, ziyaret ve ziyafet usulleri hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kamusal ve kurumsal alanda ve yaşamda düzenlenen bütün törenlerde ve etkinliklerde, resmi ilişkilerde ve görüşmelerde, resmi yazışmalarda ve toplantılarda, kabul ve ziyaretlerde, davet ve ziyafetlerde, yöntem ve biçim yönünden uyulması ve uygulanması gereken kuralları kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Protokolün tanımı |
Konulara ilişkin ön okumalar.
-Aslan, M.Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul: Der Yayınları, 2011.
-Esirci,Şükrü, Görgü ve Nezaket Kuralları, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2010,
-Deniz, Hasan, En yeni Görgü Kuralları, İstanbul: İnkılap yayınevi,2010.
-Aytürk, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara: Todei Yayınları, 2009. |
2) |
Tarihsel gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Tarihsel gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Osmanlı dönemiyle cumhuriyet dönemindeki sosyal davranış kuralları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Görgü ve nezaket kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Protokol türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Devlet protokolü |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
ARA SINAV HAFTASI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Davet ve ziyafetler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kıyafet ve ziyaret usulleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Karşılama ve uğurlama esasları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Karşılama ve uğurlama esasları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Yabancı ülkelerdeki sosyal davranış kuralları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Yemek yeme ve içki içme usulleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Yemek yeme ve içki içme usulleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Oturma planları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
YOK |
Diğer Kaynaklar: |
-Aslan, M.Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul: Der Yayınları, 2011.
-Esirci,Şükrü, Görgü ve Nezaket Kuralları, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2010,
-Deniz, Hasan, En yeni Görgü Kuralları, İstanbul: İnkılap yayınevi,2010.
-Aytürk, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara: Todei Yayınları, 2009.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
|
3 |
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
4 |
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
5 |
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. |
3 |
5) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
2 |
6) |
Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
5 |
7) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. |
3 |
8) |
Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. |
5 |
9) |
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
2 |