Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, sürekli uygulamaların yardımıyla daha etkili konuşmak için gerekli olan ses kullanımı, nefes, vurgu, tonlama, sözcük seçimi ve beden dili gibi yetkinlikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders; ses, nefes, durak, vurgu, tempo, tonlama, sözcük haznesi, beden dili, hikâye anlatma gibi konuları kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses-Nefes Uygulamaları, Konuşma Organlarının Tanınması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Türkçede Fonetik (Sesbilim) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Konuşmada Vurgu |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Konuşmada Durak ve Tempo |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Hazırlıksız Konuşma Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Hazırlıklı Konuşma Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Konuşma ve Yazma Yanlışları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Konuşmada Tonlama |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Düzgün Cümle Kurma ve Yazma Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Konular, Tartışmalar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Hikayeleştirme ve Anlatma Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Şiir, Masal Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Retorik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
4 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
5 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
5 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
5 |