Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC357
Ders İsmi: Televizyon Haberciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, televizyon haberciliğine ilişkin tarihsel bir çerçeve içerisinde öğrencilerin televizyon haberciliğine özgü yapı ve süreçleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere televizyon yayıncılığında haberin önemi, işlevi, özellikleriyle ilgili eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Televizyon haberciliğinin oluşturulmasında görüntülerin ve ses kayıtlarının toplanması, haber haline dönüştürülmesi birtakım özel bilgi ve donanım gerektirir. Bu derste öğrenciye, televizyon haberciliği ile ilgili genel bilgiler ve televizyon haberi unsurları aktarılmaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Televizyon haberciliğinin tarihsel sürecini bilir.
2) Haber programı, haber bülteni, haber akışı, haber üretim süreci kavramlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Televizyon haberlerinde bulunması gereken metinsel ve görsel özellikleri ayırt eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. Konulara ilişkin ön okumalar
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi kazanma. Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları
2- Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1- Radyo - Televizyon Haberciliği - Yazar: Neşe Kars- Derin Yayınları
2- Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. 4
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 4
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 5
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 3
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 2
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 2
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 5
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 5
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 4
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %