Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES252 | ||||||||
Ders İsmi: | Atletizm II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, atletizm branşına ait temel teknikleri uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Atletizm branşına özgü terimlerin tanımı, tarihsel gelişim süreci, atletizm yarışma kuralları, kısa, orta, uzun mesafe koşuları, atmalar ve atlamalar ve yürüyüş konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Atletizm’in tarihçesi | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
2) | Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
3) | Orta ve uzun mesafe koşuları ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
4) | Sürat koşuları, koşu drilleri ve Sprint temel form ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
5) | Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
6) | Bayrak koşuları ve bayrak değişimlerinin anlatımı ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
7) | Yüksek atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | Geçmiş olimpiyat oyunlarındaki atletizm müsabakalarının incelenmesi | Konuya İlişkin Uygulamalar |
10) | Uzun atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
11) | Üç adım atlama temel kuralları, tekniği ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
12) | Çekiç atma ve disk atma temel formları ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
13) | Gülle atma ve cirit atma temel formları ve uygulama çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
14) | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Konuya İlişkin Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel. Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul. Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US. |
Diğer Kaynaklar: | Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel. Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul. Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |