Dersin Amacı: |
Hem bireysel hem de takım sporu olarak bilinir. Tek erkekler, tek kadınlar, çift erkekler, çift kadınlar ve karışık gruplardan oluşarak oynanılan badminton sporunu seçen öğrenciler; badminton sporunun tarihçesi, oyun kurallarını, raket tutuş şekilleri (backhand ve forehand) servis çeşitleri, vuruş teknikleri (clear, kısa vuruş, drop, netkill), adımlama ve oyun kurallarını uygulamalarıyla öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği badmintonda raketin tutuş şekilleri, servis çeşitleri, yüksek atış ve kısa atış, vuruş teknikleri, clear, kısa vuruş, drop, netkill ve adımlama gibi temel oyun kurallarının bireysel ve çift tekniklerini kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Badminton branşı ile ilgili tanım ve kavramlar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Badminton oyununun tarihçesi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Badminton uluslarasın oyun kuralları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Badminton raket tutma teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
5) |
Badminton raket vuruş şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Badminton servis çeşitleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Badminton altyapı takımlarında uygulanacak bütünleşme çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Badmintonda vuruş teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Badmintonda adımlama teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Badmintonda uygulanacak oyun kuralları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Badmintonda savunma ve hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
Badmintonda bireysel oyun şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
Badmintonda çift erkekler veya kadınlar/karışık oyun şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |